Ha a japán mérnökök százalékokkal dobálóznak, akkor annak megvan az alapja. Márpedig ők most azt mondják, hogy a Toyota Passo felfrissített változata az új 1,0 literes benzinmotornak köszönhetően harminc százalékkal fogyaszt kevesebbet a korábbinál, egészen pontosan 3,6 l/100 km az átlaga a japán mérési ciklus alapján. Ja, mindezt automatikus váltóval tudja!

Az 1KR-FE motorkódú erőforrás továbbra is 1,0 literes, soros háromhengeres benzines, aminek 69 lóerő/92 Nm a teljesítménye. Ez a motor még kitart Otto ciklus mellett, a korábbinál magasabb (10,5:1 helyett 11,5:1) sűrítés, a hűtött EGR-szelep, a hengerfejbe integrált leömlő jellemzi, ezen kívül javítottak az energia-visszatápláláson és az új motorleállító már 9 km/órás tempónál lelövi a belső égésű motort. A modellfrissítés során nem nyúltak az 1,3 literes négyhengereshez, az továbbra is 95 lóerővel és 5,2 l/100 km-es szabványos átlaggal folytatja.

Két arculattal lehet választani a megújult Passo-t, az alapmodell mellett van a Passo+Hana névre hallgató, kifejezetten női vásárlóknak készített autó, amelynél nem csak az első lökhárító más, de például a belső színvilág is. Alapfelszerelés lett a menetstabilizáló, a vészfék-segéd, de légszákból csak kettő van a fedélzeten – az oldal- és függönylégzsákok feláras extraként érhetőek el. Természetesen továbbra is választható az összkerékhajtás mindkét motorhoz, a fokozatmentes automatikus váltó minden esetben ott van a Toyota Passo fedélzetén.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!