Nem sikerül a csúcsra kerülnie a ford Focus RS-nek, hiszen a Mercedes A 45 AMG már most is többet tud nála a 360 lóerős teljesítményével, és a hírek szerint a pár napon belül hivatalossá váltó modellfrissítés alkalmából jelentik, hogy a csillagos kompakt forró ferdehátú 380/400 lóerős teljesítménnyel (utóbbi az ennél a modellnél újdonságnak számító S változat lesz) folytatja.

Azért nem kell sokat szomorkodniuk majd a kölni gépezet sofőrjeinek, hiszen nekik különösen sokoldalú, a keresztben autózást támogató vezérlésű differenciálművel rendelkező összkerékhajtásnak örülhetnek majd. Lesz rajtprogram is, aminek segítséget jelent a túltöltés funkció, amikor 15 másodpercig 440 helyett 470 Nm-t ad le a 2,3 literes négyhengeres. A Mustanghoz képest módosítottak az erőforráson, szinte csak az alumínium blokk változatlan, de például az acél hengerperselyek már nagyobb merevségűek.

A Focus RS-ben nagyobb méretű a turbófeltöltő, kisebb ellenállású a szívósor és nagyobb átmérőjű a kipufogórendszer is, utóbbiak gyorsabb gázcserét tesznek lehetővé az égésterekben, eltérő alumínium-ötvözetből készítik a hengerfejet, ami nagyobb hőterhelést enged. Nagyobb méretű a vízhűtő is, ami a Focusba valaha épített legnagyobb darab; még tartós versenypályás használatot is gond nélkül elvisel az autó. A 350 lóerő mellett azt árulták még el a 2,3 literes turbómotorról, hogy annak 6800/perc a leszabályozási fordulata, maximális, 440 Nm-es nyomatékát pedig a 2000-4500/perc tartományban tudja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!