Mintegy 10 milliárd eurós beruházással fejleszti újenergiás portfólióját a Daimler konszern, a 3,1 billiárd Ft értékű költésben az 50 típus kifejlesztésének, illetve a kapcsolódó autó- és akkumulátorgyárak felépítésének költsége is benne van. Három földrészen összesen hat üzemben készülnek majd elektromos autók, Brémában 2019-től gyártják az EQC típust, Sindelfingenben nagy- és luxuskategóriás modelleket gyártanak, Raststattban készül majd az EQA kompakt modell, Tuscaloosaban az EQ szabadidő-autó, Pekingben pedig az EQC a távol-keleti piacok számára (az európaihoz képest várhatóan nagyobb tengelytávot kap), ezen kívül a Smart franciaországi Hambachban található gyárát is átépítik.

A németországi Kamenzben üzemelő akkumulátorgyár mellé felépítenek egy másodikat (a meglévő 20 000 négyzetméteres mellé egy 80 000 négyzetméterest húznak fel), ezen kívül Pekingben és Tuscaloosában, illetve Sindelfingenben is zöldmezős beruházás keretében valósítanak meg ilyen fejlesztést. A Daimler ugyan közösen dolgozik beszállítókkal, de házon belül szeretné tartani a gyártást, ezzel reményei szerint versenyképesebb áron tudja majd adni az ezeket használó járműveit. A korábban említett 50 újenergiás típusból 10 lesz az akkumulátoros-elektromos, tucatnyi lesz a hálózatról tölthető hibrid, a túlnyomó többség pedig 48V-os lágy- vagy teljes értékű hibrid hajtással szerelt típus lesz.