300,5 km/h-val száguld a leggyorsabb, rendszámos elektromos autó

2016. március 7. (hétfő)

A saját fejlesztésű hajtásának köszönhetően tud villámgyors lenni a Corvette Z06-osból épített Genovation GXE. Megtartották a kézi kapcsolású váltót, igaz, nem kell használni.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A Genovation Motors célja egy mindenki számára megfizethető villanymotoros autó megalkotása, de azzal is tisztában vannak, hogy erre még jó pár évig-évtizedig nem kerül majd sor, úgyhogy addig is nagy teljesítményű villanymotoros autók fejlesztésével múlatják az időt.


Egy előző generációs Corvette Z06-os alapján építették meg a GXE, vagyis Genovation Extreme Electric elnevezésű autót, amelynél a benzinmotor helyére (megtartják a 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltót, de nem kell használni menet közben) egy több mint 700 LE/800 Nm csúcsteljesítményű villanymotort szereltek. Az egyedi tervezésű egységet az áramfelvétele korlátozza, akár 900 Amper erősséget is képes felvenni, ezt azonban csak rövid ideig képes biztosítani az akkumulátor-telep.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Február 23-án, a Nasa Cape Canaveral-ban található kifutópályáján tesztelték a tavaly év végén megépített autót, és már az első nap sikerült a rendszámos villanyautók között rekordnak számító 186,8 mérföldes, azaz 300, 5 km/h-s sebességet elérni repülőrajtos 1 mérföldes távon – ezt az International Mile Racing Association tanúsítja. A Genovatin GXE ára 330 000 dollár, a 44 kWh kapacitású akkumulátor 210-240 km megtételére elég energiát képes tárolni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
300,5 km/h-val száguld a leggyorsabb, rendszámos elektromos autó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér