Az Exige típus alumínium térvázát vették alapul a legújabb Lotus 3-Eleven megalkotásakor, és a Toyota-blokkon alapuló, 3,5 literes kompresszoros V6-os is onnan származik. Jelen esetben 450 LE (7000/perc) és 450 Nm (3500-6500/perc) a maximális teljesítménye, amihez 900 kg-os saját tömeg tartozik az utcai változatnál.

A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval szerelt sportkocsi kevesebb, mint 3 másodperc alatt éri el a 96 km/órás tempót és 290 km/h a végsebessége. A versenyautó változatnál szárazkarteres-olajozást és hatfokozatú, szekvenciális váltót, és a legszigorúbb FIA-előírásoknak megfelelő bukókeretet (több merevítő) használnak, ezzel kapcsolatban csak annyit mondanak, hogy 280 km/h a csúcssebessége.

Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket, állítható stabilizátort és Öhlins lengéscsillapítókat, Eibach rugókat kap. Az AP Racing fékrendszer elöl-hátul 322 mm-es tárcsákat és négydugattyús féknyergeket használ, a versenyautó változatban puhább fékbetéteket alkalmaznak, egyébként nincs változás. A karosszériát olyan műanyagból készítik, ami 40 százalékkal könnyebb az üvegszál-erősítésű műanyagnál.

Jean-Marc Gales, a Lotus ügyvezetője szerint „Az új autó sokkal drágább vetélytársakat is képes állva hagyni. Minden mérnöki tudásunkat beleadtuk, nincsenek kompromisszumok, és annyira kemény, hogy nem lesz mindenkinek megfelelő. Tökéletes példája a könnyebb és gyorsabb filozófiának, ami minden jövőbeli Lotus típusra jellemző lesz.” A gyári pályát 1 perc 22 másodperc alatt teljesíti a 3-Eleven, ezzel a valaha készített leggyorsabb utcai autója a Lotusnak, és 82 ezer  (utcai) vagy 115 200 (versenyautó) fontos árával a legdrágább is. Mindössze 311 darabot készítenek belőle, az első példányokat 2016 februárjában kapják meg a megrendelők.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!