Egyelőre még nem akarja leváltani a jelenleg is kapható, 1,0 literes, turbós háromhengeres benzinmotorját a Ford, de ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a gondolattal. A Detroiti Autószalonon például már kiállították a következő generációs motort, amely karbon fokozott használatával és hengerlekapcsolással spórol.

A jelenleg megvásárolhatóhoz képest 15,5 százalékkal csökkent az erőforrás tömege, a blokkból 14 kg-ot faragtak le, az 40 százalékkal könnyebb a korábbinál. A hengerlekapcsolás miatt bonyolultabb lett a vezérlés, a középső hengert kapcsolják ki részterhelésnél; ezt a funkciót még tesztelik, szóval még a motorfejlesztő központban is csak most kezdtek el a gyakorlatban foglalkozni a továbbfejlesztett EcoBoost-tal. Kovácsolt alumínium hajtókarok, és rengeteg műanyag alkatrész csökkenti a tömeget, a prototípus-motoron az olajteknő, a vezérlést borító fedél, a szelepfedél is karbonból készült, ami még a zajt és a vibrációt is mérsékli. Andreas Schamel, a motorfejlesztő részleg vezetője nem kívánta elárulni, milyen előnyökkel járnak a fejlesztések teljesítmény- és károsanyag-kibocsájtás terén, és azt se osztotta meg, mikor számíthatunk az új műszaki megoldások megjelenésére, annyit mondott, hogy működőképes motorról van szó, szóval nem kell rá egy évtizedet várni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások