3-1: a Ford legújabb 1,0 literes turbómotorja

2016. január 22. (péntek)

Detroitban bemutatkozott a Ford továbbfejlesztett, 1,0 literes EcoBoost háromhengerese, hengerlekapcsolással és 40 százalékkal könnyebb blokkal.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Egyelőre még nem akarja leváltani a jelenleg is kapható, 1,0 literes, turbós háromhengeres benzinmotorját a Ford, de ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a gondolattal. A Detroiti Autószalonon például már kiállították a következő generációs motort, amely karbon fokozott használatával és hengerlekapcsolással spórol.


A jelenleg megvásárolhatóhoz képest 15,5 százalékkal csökkent az erőforrás tömege, a blokkból 14 kg-ot faragtak le, az 40 százalékkal könnyebb a korábbinál. A hengerlekapcsolás miatt bonyolultabb lett a vezérlés, a középső hengert kapcsolják ki részterhelésnél; ezt a funkciót még tesztelik, szóval még a motorfejlesztő központban is csak most kezdtek el a gyakorlatban foglalkozni a továbbfejlesztett EcoBoost-tal. Kovácsolt alumínium hajtókarok, és rengeteg műanyag alkatrész csökkenti a tömeget, a prototípus-motoron az olajteknő, a vezérlést borító fedél, a szelepfedél is karbonból készült, ami még a zajt és a vibrációt is mérsékli. Andreas Schamel, a motorfejlesztő részleg vezetője nem kívánta elárulni, milyen előnyökkel járnak a fejlesztések teljesítmény- és károsanyag-kibocsájtás terén, és azt se osztotta meg, mikor számíthatunk az új műszaki megoldások megjelenésére, annyit mondott, hogy működőképes motorról van szó, szóval nem kell rá egy évtizedet várni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
3-1: a Ford legújabb 1,0 literes turbómotorja

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér