2,8 milliárdért egész pofás Mercedes roadstert lehet venni

2016. február 2. (kedd)

Nem érte el a becsült, 10-13 millió dolláros leütési árat az 1937-es Mercedes 540 K Special Roadster, de azért a 9,9 millió dollárral se járt rosszul az eladó.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az RM Sothebys árverési cég Arizona Biltmore Árverésén az egyik legnagyobb érdeklődés ezt az 1937-es Mercedes 540 K Spezial Roadstert övezte, nem utolsó sorban azért, mert az Egyesült Államokban helyezték újonnan forgalomba, és végig dokumentált és ebből következően legális a tulajdonviszonya – ez utóbbi sok nagy értékű, a második világháborút átélt veterán autóról nem mondható el.


Ráadásként egy korai, előszériás példányról van szó, amelyet egy Reginald Sinclair nevű üzletember vásárolt magának mintegy 28 000 birodalmi márkáért a New York-i Mitropa Motors szalonjában, ahová 1937 április 24-én érkezett meg a kocsi. Aztán az évek során több tulajdonosa volt, valamikor a nyolcvanas évek második felében kapta jelenlegi megjelenését egy felújítás során, amikor a gyári fehér színét is lecserélték az itt látható pirosra.

Mivel azért nem vészelte át gyári állapotában a közel 8 évtizedet, a 10 227 mérföldes, azaz 16 458 km-es futásteljesítményt csak feltételesen mondják valósnak. Az 5401 köbcentis, a vezető által kapcsolható Roots-kompresszorral szerelt soros 8 hengeres még a gyári, és a Mercedes Sindelfingenben működő Sonderwagenbau műhelye által készített roadster karosszéria is még az eredeti – a faváz több elemén is olvasható a gyári karosszéria száma. Az értékbecslők 10-13 millió dollárra taksálták az autót, végül 9,9 millió dollárt, azaz 2,8 milliárd Ft-ot fizettek érte.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
2,8 milliárdért egész pofás Mercedes roadstert lehet venni

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér