Alig pár héttel ezelőtt leplezte le a Jeep a Grand Cherokee L típusát, és máris bemutatta az újjászülető csúcsmodelljét, a felszereltségtől függően Wagoneer vagy Grand Wagoneer néven forgalmazott autóját. Kezdjük rögtön a legfontosabb különbséggel, utóbbiak alvázas felépítést kapnak, és még nagyobb a karosszériájuk – hosszában 24,9 centi, széltében 16 centi, magasságban 10 centi az új csúcsmodell előnye a nyújtott karosszériás Grand Cherokee L-hez képest. Az 5,45 méteres karosszériában három üléssornak van helye, a szélesebb karosszéria miatt nem csak 7, hanem 8 személyt tud szállítani a Wagoneer/Grand Wagoneer.

Leginkább felszereltségben van eltérés a Wagoneer és a Grand Wagoneer között, például előbbi 5,7 literes V8-ast kap 48V-os lágyhibrid rendszerrel (392 LE/547 Nm, utóbbi 6,4 literes V8-ast kap elektrifikáció nélkül (471 LE/616 Nm), mindkét erőforrásnál van hengerlekapcsolás, a váltó a nyolcfokozatú ZF automata. A Wagoneer esetén alapáron csak a hátsó kerekek hajtottak és acélrugók dolgoznak a felfüggesztésben, míg a Grand Wagoneer szériában kapja az összkerékhajtást – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II vagy Quadra-Drive II – és a légrugózást. A Quadra-Trac II rendszertől van terepfokozat és elektronikusan vezérelt beavatkozók, amelyek öt program alapján segítik az előrejutást. A nagy méretek okán a Jeep nem tervezi, hogy készít kőkemény terepjáró-kivitelt az új óriásból.

Amíg a Wagoneer indulóára 59 995 dollár, a Grand Wagoneerért legalább 88 995 dollárt kell fizetni, mindkettő a luxuskategóriába tartozik, de a Grand kivitel mindenből többet kap. Például a kormány mögött nem 10,3, hanem 12,3 colos képátlójú monitor a műszeregység, a központi érintőképernyő 10,1 helyett 12 colos, és az anyósülés elé is kerül egy monitor, ami a zongoralakk-fekete betét mögött kerül elhelyezésre. Az utastér megközelítését lenyíló fellépők könnyítik meg, a hátsó szórakoztató-rendszer (két darab 10,1 colos monitor az első ülések támláján) tévé funkcióval is rendelkezik, még több hangszórós a hifi, jobb minőségű bőröket használnak és akár valódi fabetét is elérhető.

Nem tervezik sem a Wagoneer, sem a Grand Wagoneer modellek nemzetközi forgalmazását, azok megmaradnak az észak-amerikai piacon, és a hírek szerint a jövő év végétől akár L nyújtott karosszériával is elérhetőek lesznek, hogy a Chevrolet/Cadillac/Lincoln csúcsmodellekkel is tudjanak majd versenyezni a Jeep óriásai.