A VW-konszern 1982. szeptember 30-án kötött együttműködési szerződés a spanyol Sociedad Española de Automóviles de Turismo, SA céggel (Seat), a spanyolok 1984-től megkezdték a Passat és Polo típusok összeszerelését, 1986. június 18-án veszik meg a németek a cég 51 százalékát, ettől kezdve a Volkswagen és az Audi után a konszern harmadik márkája a Seat. Amikor a Škoda kínálatának megújításáról van szó, Giorgio Giugiaro egyik első tervet a csehek elvetik, mert túlságosan latinosnak találják a formát; nem hagyják veszni ezt a majdnem kész autót, ebből lesz aztán az első Seat Toledo, amely 1991 októberében mutatkozik be.
toledo2
Ez volt az első olyan autó a spanyolok kínálatában, amely már a VW-konszern terméke teljes egészében, jelentőségét mutatja, hogy I. János Károly jelenlétében mutatták be az exkluzív toledoi Parador kastélyszállóban. Gyártását még a régi, a barcelonai Zona Francában lévő gyárban kezdték meg (jelenlég alkatrészeket készítenek itt), és 1993-ban tették át jelenlegi helyére, Martorellbe. Eredetileg a harmadik generációs Passat alapjain tervezték, de a Golf II. padlóján valósult meg. Az 1991-1998 között gyártott első generációjából évente 40-50.000 darabot adtak el, mely a modernebbre rajzolt második korosztály indulásakor már 100.000 fölé emelkedett.

Miután Európában leálltak vele, a kínai Chery vásárolta meg a karosszéria gyártási jogait, és 1,5 literes Mitsubishi négyhengeressel egészen 2011-ig gyártotta – egyszerre vagy felváltva Cowin, Cowin 2, Flagcloud és Amulet néven.

toledo3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!