A múlt héten ismerte el a Mitsubishi, hogy a japán belpiacos kei-autóinál (157 ezer Mitsubishi eK Wagon, eK Space, illetve ezekkel megegyező 468 000 Nissan Dayz és Dayz Roox) csalt a szabványos fogyasztásmérésnél. Mindezt a vele ezen autóknál együttműködő Nissan leplezte le, akik házon belül is megvizsgálták a partnerük által készített autót, hogy legyen kiindulási alapjuk a következő generáció fejlesztéséhez, és nem azt az eredményt kapták, amit kellett volna.

A Mitsubishi ragaszkodik hozzá, hogy nem lehet tudni biztosan, az általuk „vétett” hiba negatív vagy pozitív irányba befolyásolta a fogyasztásmérést, várjuk meg a nagyjából 3 hónap múlva befejeződő belső vizsgálatot a következtetésekkel. Azt azonban elismerték, hogy már 1991 óta használták ezt a mérési módszert, ami nem teljesen felel meg a törvényi előírásoknak – a hírek szerint túlfújták az abroncsokat.

Az autógyártót birtokló Mitsubishi Heavy Industries konszern elnöke, Shunichi Miyanaga csalódottságát fejezte ki az esettel kapcsolatban, szerinte ez az ügy nemcsak az autógyártó, de az egész Mitsubishi konszern megítélését megtépázhatja. A Mitsubishi Motors 2000-ben egy tervezési hibás tengely (leeshetett a kerék) problémáját próbálta eltussolni, annak az ügynek következményeként olyan nehéz anyagi helyzetbe került, hogy csak a tulajdonos kétszeri tőkeinjekciójával maradt életben. Szakértők szerint a mostani ügy súlyosabb, nagyobb büntetésre is számíthat a cég; könnyen lehet, hogy a nagy összegű büntetéseket ez alkalommal már nem finanszírozza meg a jelenlegi tulajdonos.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!