Az utóbbi években az autógyártók és a beszállítók is jelentős összegeket fordítottak az elektromos autókban használt akkumulátorok fejlesztésére, ezeknek köszönhetően folyamatosan esik a lítium-ion telepek ára, a 2011-2016 közötti időszakban 60 százalékkal lettek olcsóbbak a telepek annak köszönhetően, hogy egyre nagyobb sorozatban készülnek ezek. Azonban az autóiparban csak most várható robbanásszerű keresletnövekedés, és a jelen állás szerint ezt már nem tudja lekövetni a nyersanyag-kitermelés. Lee Ki-sang, a Hyundai Motor alelnöke szerint 2020-ban nullára csökken az akkumulátorok árának esése, de még az is lehet, hogy drágulni fognak. Ennek ellenére a Hyundai-Kia konszern kitart a terve mellett, miszerint 2025-ig 38 újenergiás autót dobnak piacra – ezek között lesznek tüzelőanyagcellás modellek is. Gondoltak a házon belüli akkumulátorfejlesztésre is, de a beszállító által elérhető sorozatnagyság miatt a saját akkumulátor nem lett volna kifizetődő.

A dél-koreai cég mellett más autógyártók is érzik a helyzet súlyosságát, a Volkswagen konszern például hosszú távú szállítási szerződést akart kötni egy kobalt-kitermelővel, de novemberben megszakadtak a több hónapja tartó tárgyalások – eredmény nélkül. A Tesla a Megafactory akkumulátortermelésének felpörgetése miatt a technológiai partner Panasonic például átmeneti szállítási zavarba került, mert a gyárai nem bírtak elég cellát készíteni a kereslet kielégítésére. A Hyundai konszern egyébként együttműködési megállapodásról tárgyal a Fiat Chrysler Automobiles céggel sebességváltók és tüzelőanyagcellák terén, de hivatalos bejelentés e téren csak a szerződés aláírását követően lesz.