Guido Dumarey vállalkozó abból csinált karriert, hogy veszteségesen működő vállalkozásokat vásárol fel és szanálja őket, és már a General Motors-szal is üzletelt, amikor átvette attól a strasbourgi váltógyárat, amely mind a mai napig működik – és példának okáért a Holden-nek is beszállítója, évi 30-35 ezer automatikus váltót készítenek a V6-os motorral szerelt Commodore-ok számára.

A német Erich Bitter után Project Erich néven fut a Holden autógyárának megmentését szolgáló terv A német Erich Bitter után Project Erich néven fut a Holden autógyárának megmentését szolgáló terv

Ezen kapcsolaton keresztül már 2013 végén tudomást szerzett arról, hogy a GM be fogja zárni az ausztrál autógyárát, és ekkor kezdett el számolni és tervezni. Azt mondja az 56 éves üzletember, biztos abban, sikerül nyereségesen működő vállalkozássá fejlesztenie a Port Elizabeth-ben található üzemet, ehhez azonban szüksége lesz még az ott készülő autóknál használt Zeta-Omega padlólemezre is, amelyre új, prémiumtermékeket építenének fel. Project Erich névre hallgat a terv, utóbbi a német Erich Bitter előtti tisztelgés, aki többször is az Opel nagy méretű, hátsókerékhajtású padlólemezére épített luxusautót, például a Commodore alapjára 2008-ban a Vero nevű limuzint.

Eredetileg az Opel Omega B számára fejlesztették ki a Zeta padlólemezt Eredetileg az Opel Omega B számára fejlesztették ki a Zeta padlólemezt

A belga üzletember szerint a GM csak jól jöhet ki a dologból, hiszen nem kell több tízezer embert elküldenie, és a padlólemezt se használja máshol, csak Ausztráliában. Ráadásul nem költségei lesznek a gyárbezárással, hanem egy új, fizető ügyfelet kap, aki erőforrásokat vásárol tőle az új termékéhez, és mivel árban kicsit felfelé mozdulnának el az autók, a GM által a Commodore kiváltására tervezett autók piaci esélyeit se rontanák. Guido Dumarey egyértelművé tette, hogy még 2016 első felében meg kell születnie a végleges megállapodásnak ahhoz, hogy sikerüljön a terv, azon egyszerű oknál fogva, hogy 2016 végéig meg kell kötni az új beszállítói szerződéseket, 2017 elejétől kezdve ugyanis a partnerek megkezdik a felkészülést a leállásra, ezt követően már olyan extra költségek jelentkeznének, amelyek nem teszik életképessé a vállalkozást.

A márkajelzés búcsúzik, az autót egy belga üzletember meg akarja menteni A márkajelzés búcsúzik, az autót egy belga üzletember meg akarja menteni

A belga üzletember 2014-ben vette át a GM strasbourgi váltógyárát, ahol épp most hajtanak végre egy 250 millió eurós bővítést, hogy a ZF megrendelésére 8HP50-es automatikus váltókat készítsenek a BMW számára. Azonban nem minden vállalkozást sikerül megmenteni, a BBS felnigyár 2007-ben vette át, de nem sikerült szanálnia, azt tovább kellett adnia egy másik tulajdonosnak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!