Alapvetően a jótékonykodásról szól a Mongol Rally nevű, 16 ezer km-es túraverseny, amelyre 1,0 literesnél kisebb motorral rendelkező autókkal lehet nevezni, és elvárás, hogy csapatonként legalább 1000 fontot gyűjtsenek jótékonysági célra.

Az idei futamon áll majd rajthoz a Plug In Adventures csapata egy módosított, 30 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt Nissan Leaf elektromos autóval. Az AT-EV utónév az All Terrain Electric Vehicle-re utal, mivel nem az energiahiánytól, hanem a rossz utaktól félnek az indulók. Keskeny Maxsport RB3-as terepgumikat szerelnek a Speedline felnikre, a felfüggesztést és a kocsi alján lévő elemeket 6 mm vastag lemezek védik.

A tetőcsomagtartóra is lehet pakolni, de belül is rengeteg a hely, hiszen megszabadultak a hátsó üléstől és az övektől, ami 32 kg-os spórolást jelent, igaz, ennek egy része „füstbe ment” a tűzoltóberendezés és a nagy méretű orvosi felszerelés miatt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!