15,5 millió Ft-ot fizetett valaki Nicolae Ceaușescu Mercedes SL roadsteréért

2016. március 23. (szerda)

Nem csak az első tulajdonos hírneve miatt ért ennyit az autó, az valóban egy párját ritkító állapotú, 1973-as évjáratú Mercedes SL roadster.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A veteránokon belül a Mercedes különlegesebb típusainak ára nagyon megugrott az utóbbi években, de még így is nagyjából az átlagos árszint dupláját jelenti, hogy a Bonhams árverésén 49 450 eurót, azaz nagyjából 15,5 millió Ft-ot fizetett egy, névtelenséget kérő vásárló Nicolae Ceaușescu 1973-ban gyártott Mercedes SL 350-eséért.


A román állam a diktátor több más vagyontárgyával együtt 1999-ben értékesítette ezt az autót, amely ekkor 4038 km-es futásteljesítménnyel rendelkezett. A második tulajdonos a következő nyolc évben több mint 13 000 km-t használta az autót, amelyet 2007-ben leállítottak. Az árverést megelőzően tökéletes műszaki állapotra hozták az autót, egyedül a kesztyűtartóba épített, korábban hatástalanított rövidhullámú rádiót nem javították ki – annak beépítéséhez a román titkosszolgálat ragaszkodott.

Messzemenően gyári állapotú az autó, még az abroncsok is azok, amelyeken 1973-ban a gyárból kigördült. A dokumentáció is teljes, beleértve a román állam által kibocsájtott igazolást arról, hogy az ország egykori diktátora volt az első tulajdonos. A Mercedes SL 350-es értékesítéséből származó  bevétel teljes egészében a Crosscause elnevezésű, gyermekeket segítő jótékonysági szervezet javára megy.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
15,5 millió Ft-ot fizetett valaki Nicolae Ceaușescu Mercedes SL roadsteréért

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér