15,5 millió Ft-ot fizetett valaki Nicolae Ceaușescu Mercedes SL roadsteréért

2016. március 23. (szerda)

Nem csak az első tulajdonos hírneve miatt ért ennyit az autó, az valóban egy párját ritkító állapotú, 1973-as évjáratú Mercedes SL roadster.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A veteránokon belül a Mercedes különlegesebb típusainak ára nagyon megugrott az utóbbi években, de még így is nagyjából az átlagos árszint dupláját jelenti, hogy a Bonhams árverésén 49 450 eurót, azaz nagyjából 15,5 millió Ft-ot fizetett egy, névtelenséget kérő vásárló Nicolae Ceaușescu 1973-ban gyártott Mercedes SL 350-eséért.


A román állam a diktátor több más vagyontárgyával együtt 1999-ben értékesítette ezt az autót, amely ekkor 4038 km-es futásteljesítménnyel rendelkezett. A második tulajdonos a következő nyolc évben több mint 13 000 km-t használta az autót, amelyet 2007-ben leállítottak. Az árverést megelőzően tökéletes műszaki állapotra hozták az autót, egyedül a kesztyűtartóba épített, korábban hatástalanított rövidhullámú rádiót nem javították ki – annak beépítéséhez a román titkosszolgálat ragaszkodott.

Messzemenően gyári állapotú az autó, még az abroncsok is azok, amelyeken 1973-ban a gyárból kigördült. A dokumentáció is teljes, beleértve a román állam által kibocsájtott igazolást arról, hogy az ország egykori diktátora volt az első tulajdonos. A Mercedes SL 350-es értékesítéséből származó  bevétel teljes egészében a Crosscause elnevezésű, gyermekeket segítő jótékonysági szervezet javára megy.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
15,5 millió Ft-ot fizetett valaki Nicolae Ceaușescu Mercedes SL roadsteréért

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér