Kanadában vételárhoz kötött az 5000 kanadai dolláros állami támogatás a villanyautók számára, a Tesla legolcsóbb autója, a Model3 Standard Range a maga 52 990 kanadai dolláros vételárával már túlságosan drágának számít. A gyár úgy hidalja át a problémát, hogy kifejezetten a kanadai piac számára szoftveresen 151 km-re korlátozza az egy feltöltéssel megtehető távolságot, és letiltja a vezetőtámogató rendszereket is, és így 46 389 dollárra csökken az alapváltozat vételára, amire aztán igényelhető az állami támogatás. Eddig nagyon kevesen döntöttek a fapados Model3 mellett, leginkább azért, mert mostanáig csak telefonos megrendeléskor lehetett kérni ezt a kanadai modellt, a webes konfigurátorban csak most tették elérhetővé azt. Nem valószínű, hogy ennek ellenére megugrik a népszerűsége, hiszen az 52 990 dolláros alapmodell a maga 423 km-es hatótávolságával sokkal jobb használhatóságot biztosít. Arról nincs hír, hogy a Tesla újraértékesítéskor (használtautó) kiveszi-e a szoftveres hatótávolság-korlátot a Model3-asból, vagy az egész életében elkíséri a konkrét példányt.