A DS-nél dolgozó nők és férfiak 2035-ös évre vonatkozó elképzeléseit valósították meg a legújabb tanulmányként, az X E-Tense nevű autót elnézve a legfontosabb talán az, hogy még mindig hús-vér vezetőben gondolkodnak. Azonban 8 évtizeddel az eredeti DS megjelenését követően már nyitott utasterű, sportkocsiként képzelik a forradalmian új járművet, nem luxusautóként.

Az ülés különlegessége, hogy többféleképpen állítható, így az a versenyülésekhez hasonló módon tartja a testet, a kormány és a pedálok megjelenését a formatervezők álmodták meg, és állítólag már indulás előtt adrenalinlöketet adnak a vezetőre. Ezzel felkészítik a vezetési élményre, hiszen az utcai programban 540, verseny-módban 1360 lóerős teljesítményű villanymotorok az első kerekekben kaptak helyet, tehát biztosan kell hajtási befolyásokra számítani.

Ehhez képest az utas sokkal jobb helyzetben van, hiszen az ő külön lévő ülése egyfelől masszíroz, másfelől neki jutott üvegből készült kupola is, ami megvédi az időjárás viszontagságaitól. Valójában arról van szó, hogy ha épp nem az ember vezet, akkor a szomszédba átülve élvezheti a kényelmes utazást, és ilyenkor semmi nincs, ami akadályozná számára a körkilátást.