A nagy méretű pickupok mezőnyének számháborújában a Ram áll nyerésre, ez vontathat legtöbbet, a 15 921 kg-os érték pontosan 45,3 kg-mal haladja meg a Ford Super Duty tudását, és a 6,7 literes Cummins turbódízel 1356 Nm-es értéke is a legmagasabb a kategóriában. Ez a nagy teljesítményű, 400 lóerős változat értéke, alapesetben 370 lóerővel és „csak” 1152Nm-rel kell beérnie a vásárlónak. Az alapmotor továbbra is a 6,4 literes Hemi V8-as, amely változatlanul 410 lóerővel és 582 Nm-rel. Utóbbihoz nyolcfokozatú ZF, a dízelekhez hatfokozatú Aisin automata váltó csatlakozik, az összkerékhajtás feláras.

A hat felszereltségi szintnek mind külön megjelenést kreáltak, kezdve a fényezetlen lökhárítós munkaautótól a csupakróm hűtőrácsos luxusváltozatig, a LED-es fényszórók kanyarfunkcióval is rendelkeznek. Az alváz 98,5%-a nagyszilárdságú acélból készül, új az első felfüggesztés, hátul maradt a merev híd, a 2500-as modelleknél csavarrugókat, a 3500-asnál laprugókat használnak. A feláras légrugózásnál a csavarrugókat kiváltják, míg a laprugókat csak kiegészítik a légzsákok.

A Power Wagon kivitel csak benzinmotorral választható, ez igazi terepjáró. Emelt hasmagasságot, zárható differenciálműveket, gombnyomásra kiakasztható stabilizátorokat kap, a karosszéria peremét műanyag burkolatok védik, és egy 5,4 tonnás csörlő is van a fedélzeten. Az utastérnél a Ram 1500-as volt a minta, csak itt több a hely, amelyet a munka megkönnyítésére használtak fel: 5 USB-töltő és 3 darab konnektor (115V) is van a munkaeszközök üzemeltetésére, a szellőzés pedig fizikai kapcsolókat kapott, hogy kesztyűben is lehessen vezérelni.