Azt már az új generációs Sportage leleplezésekor elárulták, hogy Európa számára külön modellt fejlesztenek, a hivatalos kommunikáció arról szólt, hogy „eltérő” lesz a befejezés, de azt a kémfotók alapján lehetett tudni, és most már hivatalosan is tudjuk, hogy „rövidebb”-ről van szó.

A 4515 mm-es hossz egészen pontosan 133 mm-rel rövidebb a globális modellnél, az ígéretek szerint nem a hátsó lábtéren spórolnak, és a csomagtartó is nagy, alaphelyzetben 591 literes, a 40:20:40 osztású támla ledöntése után 1780 literes a raktér. A műszerfalon kormány mögött és középen is akár 12,3 colos képátlójú képernyővel szemezhetünk, a fedélzeti rendszert online frissítésekkel lehet aktualizálni.

A motorkínálat aduja az 1,6 literes turbómotor, ez lágyhibrid hajtással (150 vagy 180 LE) látja el az alapmotor szerepét, de az öntöltő hibrid (230 LE rendszerteljesítmény) és a plug-in hibrid (265 LE rendszerteljesítmény) esetén is szerephez jut, alternatívaként az 1,6 literes dízelt (115 vagy 136 LE) kínálják. Az öntöltő- és plug-in hibrid modelleknél alapfelszerelés a hétfokozatú duplakuplungos váltó, ami egyébként feláras a lágyhibrid benzineseknél és az erősebb dízelnél, a kézi kapcsolású váltó hatfokozatú.