120 éves hibridautóra lehet licitálni

2016. március 7. (hétfő)

A Bonhams árverési ház március 10-én megrendezésre kerülő árverésén egy 1896-ban gyártott Armstrong Phaeton benzin-elektromos hibrid autót is áruba bocsájtanak.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem egyszerűen teljesen működőképes állapotban van az 1896-ban gyártott Armstrong Phaeton benzin-elektromos hibrid, jobb, mint új korában volt. Ez pedig annak köszönhető, hogy amikor a brit Robin Loder felújította a járművet, kijavították a konstrukciós hibát - a szekérkerekek nem bírtak a villanymotor nagy nyomatékával, és több törés és korábbi javítás is volt rajtuk, meg kelett őket erősíteni, de most már nyugodtan használható az autó.


Egy 180 fokos hengerszögű kéthengeres V-motor a belső égésű erőforrás, a lendkerék egyben a dinamó forgórésze is, amely lassításkor fékenergiát termel vissza egy akkumulátorba, az ott tárolt energia pedig gombnyomásra képes beindítani a belső égésű motort, nem kell kézzel megforgatni azt – a Cadillac elektromos önindítóját 16 évvel előzte meg ez a megoldás. És ez még nem minden, elektromos vezérlésű kuplung is van a fedélzeten, a szinkronizálatlan 3+1 fokozatú kézi kapcsolású váltó karját megmozdítva önműködően old a tengelykapcsoló, majd újra aktiválja magát.

Az Armstrong Phaeton hibrid egy korabeli prototípus, az építést végző Roger Mechanical Carriage Company és az American Horseless Carriage Company is csődbe ment 1896-ban, így az Armstrong cég nem tudta elkezdeni a sorozatgyártást. A kocsit az egykori gyárépületben tárolták, ahol az évek során vízkáros lett, majd 1963-ban egy egykori dolgozó a saját garázsába vitte azt, majd a connecticuti autókkal foglalkozó McGee gyűjteménybe került, akik azért értékesítették, hogy olyan emberhez kerüljön, aki felújítja azt – ekkor került a korábban említett Robin Loderhez, aki Roger Steer-t bízta meg a felújítással, aki több éven át dolgozott a kocsin, de sikerült helyreállítani azt. Ezt követően visszakerült az Egyesült Államokba a gép, ahol 2015-ben a Holman Engineering nevű cég tette teljessé a munkát az elektromos rendszer alkatrészeinek részben újragyártásával.

A Bonhams szakértői konzervatív becslés szerint 175-275 ezer dollárra (79-78 millió Ft) becsülik az 1896-ban gyártott Armstrong Phaeton hibrid értékét, de mivel még csak hasonló autóval se találkoztak, könnyen lehet, hogy ennek a többszörösét fizetik majd érte. Még a Toyotát is érdekelheti egy olyan hibrid, ami 100 évvel megelőzte a Priust...

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
120 éves hibridautóra lehet licitálni

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/16-os számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Bud Spencer filmjárművei
  • Vezettük: Audi Q2, Kia Niro, Alfa Romeo Giulia, Honda NSX, Yamaha XSR900
  • Teszt: Fiat Tipo 1.4, Ford Focus RS
  • Tanácsadó: Defektjavítás
  • Használt: Kozmetikai teendők eladás előtt
Autómotor Piactér