12 éves a magyar átlagautó

2012. július 16. (hétfő)
Kevesebben cserélték fiatalabbra gépkocsijukat az elmúlt években a Bosch felmérése szerint.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Robert Bosch Kft. Gépjármű-felszerelések és diagnosztika üzletágának megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet immár harmadik alkalommal készített országos, reprezentatív felmérést a magyar lakosság autóhasználati és javíttatási szokásairól, a szervizek ismertségéről és választás okairól, valamint a Bosch Car Service hálózatról. A kutatás során összesen 2400 embert kérdeztek meg, először 2008 elején, majd 2010-ben, és a felmérést 2012 januárjában és februárjában újra megismételték.

Folyamatosan öregedő gépjárműpark

Az elmúlt két évben is tovább erősödött az a tendencia, miszerint egyre kevesebben cserélték újabbra autójukat. A gazdasági válság kirobbanásának évében, 2008-ban még az autók közel egyharmada 5 évesnél fiatalabb volt, jelenleg már csak a gépkocsik alig több mint egytizede az.

 

Az autók átlagos életkora 2008 óta az összes társadalmi csoportban emelkedett, a legjobban a legalacsonyabb jövedelemmel rendelkezők körében. Így 2012-ben az átlag  12 év. Az átlagosnál fiatalabb autói vannak ugyanakkor a 30-as, 40-es éveikben járóknak, a diplomásoknak, a fővárosiaknak, a legmagasabb jövedelműeknek, tehát azoknak, akik aktív keresők és még viszonylag fiatalok, de már nem pályakezdők.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Medián 2012. évi kutatásának adataiból az látszik, hogy az autósok döntő többsége, azaz 88 százalékuk ugyanabba a műhelybe hordja autóját, mint korábban. Ez az arány 2010 óta nem változott. A szervizükhöz hűséges autósok közül minden második minimum öt éve jár ugyanoda. A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. A Medián kutatás eredménye szerint a Bosch Car Service továbbra is a legismertebb márkafüggetlen autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
12 éves a magyar átlagautó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 1 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK
időrend: növekvő | csökkenő
  • 1. kingjoe 2012. július 16. 07:50

    Átlagautóm van:-)

  • Jelentem a moderátornak!

    X

    12 éves a magyar átlagautó


    Átlagautóm van:-)

    Biztonsági kód
    A fenti képen látható ellenőrzőkód:

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zivatar
17 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?