1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

2011. szeptember 14. (szerda)

Egy béna versenyautó, húsz haver és egy elhatározás: elektromos szuperautót épített Horvátországban a Rimac Automobili.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Az egész azzal kezdődött, hogy a Rimac Automobili alapítója saját versenyautóját elektromos hajtásúvá építette át. Azonban a nagyszériás alkatrészek használata nem vezetett valami nagy eredményre, az autó tömege nagyon megnőtt, megbízhatatlan lett és lassú, azaz versenyképtelen. Ez nem hagyta nyugodni a fiatalembert, és néhány ismerőssel közösen elhatározták, hogy építenek egy rendes, elektromos szuperautót.


A folyamat eredménye a Frankfurtban bemutatott Rimac Concept One névre hallgató alkotás, ami meglepően összeszedett autó ahhoz képest, hogy egy 20 fős baráti társaság dobta össze Zágráb közelében. A forma állja a versenyt a vetélytársakkal, ráadásul egy kis nemzeti kötődést is vittek bele: az oldalfalon nyakkendőt formáz a karbon betét. Aminek egyébként gyakorlati haszna is van, egy apró légbeömlőn kívül még itt található (mindkét oldalon) az elektromos töltő csatlakozás.

 

A kilincset hiába tetszenek keresni, a horvát szuperautó már túllépett az ilyen kőkorszaki megoldásokon. Az ajtó mögötti kis ablakhoz tartva a kezet felpattan az ajtó – a kijutásra még mindig mechanikus kilincs szolgál. Ahogy azt korábban említettük, az egész projekt ötletét az adta, hogy Mate Rimac nem volt elégedett a kereskedelmi forgalomban kapható elektromotorokkal és akkumulátorokkal. A saját készítésű rendszerek adják az autó lényegét.

 

Mind a négy kerékhez jutott egy-egy 272 lóerő teljesítményű elektromotor, tehát a rendszerteljesítmény 1088 lóerő, a maximális nyomaték 3800 Nm. Ráadásul az autó vezérlőegysége minden egyes motor működésébe másodpercenként 1000-szer tud beavatkozni – egészen elképesztő kanyarodást ígérnek a fejlesztők, hiszen aktívan tudja vezérelni a „differenciálzárat” a rendszer fordulás közben. A saját fejlesztésű akkumulátor ideális körülmények között – nem tapossuk púposra a padlólemezt a gázpedál alatt – 600 km-es hatótávolságot eredményez, azaz egész használhatónak ígérkezik a gépezet. Kérdés, mikor lesz belőle sorozatgyártású autó?

 

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/21-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: BMW 218i Active Tourer, Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 All Mode 4x4, Nissan Qashqai 1.5 dCi
  • Vezettük: ©koda Fabia, Ford Mondeo, Mercedes B-osztály
  • Bemutató: Autótechnika és Automotive Hungary szakkiállítás, Renault Espace, a Milánói Motorkiállítás újdonságai
  • Tanácsadó: téli abroncsok

Időjárás

Budapest

eső
2 °C
1 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?