1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

2011. szeptember 14. (szerda)

Egy béna versenyautó, húsz haver és egy elhatározás: elektromos szuperautót épített Horvátországban a Rimac Automobili.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Az egész azzal kezdődött, hogy a Rimac Automobili alapítója saját versenyautóját elektromos hajtásúvá építette át. Azonban a nagyszériás alkatrészek használata nem vezetett valami nagy eredményre, az autó tömege nagyon megnőtt, megbízhatatlan lett és lassú, azaz versenyképtelen. Ez nem hagyta nyugodni a fiatalembert, és néhány ismerőssel közösen elhatározták, hogy építenek egy rendes, elektromos szuperautót.


A folyamat eredménye a Frankfurtban bemutatott Rimac Concept One névre hallgató alkotás, ami meglepően összeszedett autó ahhoz képest, hogy egy 20 fős baráti társaság dobta össze Zágráb közelében. A forma állja a versenyt a vetélytársakkal, ráadásul egy kis nemzeti kötődést is vittek bele: az oldalfalon nyakkendőt formáz a karbon betét. Aminek egyébként gyakorlati haszna is van, egy apró légbeömlőn kívül még itt található (mindkét oldalon) az elektromos töltő csatlakozás.

A kilincset hiába tetszenek keresni, a horvát szuperautó már túllépett az ilyen kőkorszaki megoldásokon. Az ajtó mögötti kis ablakhoz tartva a kezet felpattan az ajtó – a kijutásra még mindig mechanikus kilincs szolgál. Ahogy azt korábban említettük, az egész projekt ötletét az adta, hogy Mate Rimac nem volt elégedett a kereskedelmi forgalomban kapható elektromotorokkal és akkumulátorokkal. A saját készítésű rendszerek adják az autó lényegét.

Mind a négy kerékhez jutott egy-egy 272 lóerő teljesítményű elektromotor, tehát a rendszerteljesítmény 1088 lóerő, a maximális nyomaték 3800 Nm. Ráadásul az autó vezérlőegysége minden egyes motor működésébe másodpercenként 1000-szer tud beavatkozni – egészen elképesztő kanyarodást ígérnek a fejlesztők, hiszen aktívan tudja vezérelni a „differenciálzárat” a rendszer fordulás közben. A saját fejlesztésű akkumulátor ideális körülmények között – nem tapossuk púposra a padlólemezt a gázpedál alatt – 600 km-es hatótávolságot eredményez, azaz egész használhatónak ígérkezik a gépezet. Kérdés, mikor lesz belőle sorozatgyártású autó?

Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
1088 lóerős szuperautó déli szomszédunkból

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: Formula–1-es autó házilag
  • Teszt: Mazda CX-3 2.0 G150 aut. 4WD, Mini John Cooper Works aut., Hyundai i30 1.6 CRDi HP DCT, Toyota Auris 1.2 D-4T, Opel Mokka 1.6 CDTI AWD, KTM 1190 Adventure
  • Menetpróba: BMW 3-as sorozat, Peugeot Partner, Volkswagen Touran
  • Időszerű: Új személygépkocsik értékesítése
  • Használt autó: Opel Omega Caravan 2.2 aut.

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
29 °C
16 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér