10,2 tonnás és 160 km/h-val száguld a legújabb AMG

2016. február 16. (kedd)

A Mercedes-AMG GT3 versenyautó ihlette a Cigarette Racing 41 lábas SD GT3-as hajó külsejét. A belső nem spártai, hanem luxuskivitelű.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Több éve együttműködik a Mercedes és a Cigarette Racnig nevű csapat, legújabb közös alkotásuk az SD GT3-as elnevezésű hajó, amelynek megjelenését Gorden Wagener, a Daimler vezető formatervezője készítette. A Mercedes-AMG GT3-as versenyautó megjelenését kapta a 21 láb, azaz 12,5 méter hosszúságú motorcsónak, ami sárga csíkokkal szabdalt szürke karosszériát jelent.


A belső térnél már nem a spártai versenyautó, hanem a luxushajók világa volt az irányadó, ennek megfelelően teakfa padló, a legfinomabb bőr és matt fényezésű betétek találhatóak a kabinban; a hangulatot itt is Gorden Wagener álmodta meg. By-wire vezérlést kapott a hajó, a vezetőállásban három darab 17 colos kijelző tájékoztat, aki nem akar itt állni, az bluetooth kapcsolat segítségével egyéb kütyün is figyelheti a hajó állapotát (sebesség, pozíció, stb.).

A 41 láb hosszúságú hajótestet két darab, egyenként 1100 lóerős Mercury hajómotor mozgatja, a 160 km/órás csúcssebesség az alapáron adott propeller geometriájából következik – szóval lehet kérni gyorsabbat is -, a könnyű építésnek köszönhetően mindössze 10,2 tonna a saját tömeg. Az SD GT3-as hajó vételárát nem árulták el, legutóbb 1,2 millió dollárt kértek egy hasonló, Mercedes-kooperációban készült alkotásért.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
10,2 tonnás és 160 km/h-val száguld a legújabb AMG

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér