A 2013-as Sanghaji Autószalonon mutatták be az Icona cég által készített Volcano szuperautó-prototípusát, amely aztán gyorsan feledésbe merült. Most azonban újra visszatér az autó, karbon helyett titániumból készített karosszériával, és sokkal egyszerűbb műszaki tartalommal.

A torinói Cecomp nevű karosszériaépítő cégnél készítették el az Icona megrendelésére a titánium külső héjat, összesen 1000 munkaórát dolgoztak a szakemberek a munkán. A Cecomp szakemberei egyébként prototípusok építésével foglalkoznak, eddigi egyetlen autót készítettek kis szériában, a nyolcvanas évek Lancia Delta S4 középmotoros, turbós-kompresszoros raliautójának utcai változatait itt építették.

Eredetileg egy 6,0 literes V12-es szívómotor és villanymotor által alkotott, 950 lóerős rendszerteljesítményű hibrid hajtást álmodtak az Icona Volcano-nak, a hajtáslánc fejlesztésével a korábban a Scuderia Ferrarinál dolgozó Claudio Lombardit bízták meg. Ő azonban inkább az amerikai V8-asban bízik, és a Corvette ZR1-ből származó 6,2 literes kompresszoros V8-ast használja, alaphelyzetben 670 LE/840 Nm a teljesítmény, de a megrendelő kérésére 1000 lóerő fölé tornázzák ezt. Mindössze 2,8 másodperces 100-as sprintet és 354 km/h-s végsebességet jósolnak a változatlan megjelenésű, de teljesen kicserélt autónak, amelynek sorsa, esetleges sorozatgyártása továbbra is bizonytalan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!