Tizennegyedik alkalommal szavazta meg az International Engine of the Year zsűrije az Év Erőforrását, amely kitüntető cím a Ford 1,0 literes, háromhengeres turbómotorját illeti. Erre a döntésre jutott a 35 országot képviselő 76 zsűritag.

Jól látszik, hogy a feltöltés, azon belül is a turbó hódít, alig van olyan kategória, ahol szívómotor győzedelmeskedett. Azért még van remény, hiszen a nagy lökettérfogatú, pörgős motorokat is kedvelik még a zsűritagok.

Az év erőforrása Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Új erőforrás Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Zöld erőforrás GM 1,4 literes 4 hengeres hatótáv-növelő
Nagy teljesítményű erőforrás Ferrari 4,5 literes V8-as
1,0 liter alatt Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
1,0-1,4 liter Volkswagen 1,4 literes turbó-kompresszoros 4 hengeres
1,4-1,8 liter BMW-PSA 1,6 literes turbó 4 hengeres
1,8-2,0 liter BMW 2,0 literes turbó 4 hengeres
2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes turbó 5 hengeres
2,5-3,0 liter BMW 3,0 literes biturbó 6 hengeres
3,0-4,0 liter BMW 4,0 literes V8-as
4,0 liter felett Ferrari 4,5 literes V8-as

Egyelőre most azon is erősen gondolkodik a döntéshozó testület, milyen szempontok alapján alakítsák át az értékelési rendszert, hogy az elektromos hajtásokat is be tudják venni az értékelésbe. Jelenleg az a felemás helyzet van, hogy jobb híján belső égésű motornak adják a Zöld erőforrás címet, miközben annál sokkal környezetbarátabb megoldások is léteznek-megvásárolhatóak. Csak azt még nem tudják megítélni.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!