1,0 literes 3 hengeres az év erőforrása

2012. június 14. (csütörtök)

A nemzetközi zsűri döntése alapján a Ford 1,0 literes háromhengeres turbósa az Év Erőforrása.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Tizennegyedik alkalommal szavazta meg az International Engine of the Year zsűrije az Év Erőforrását, amely kitüntető cím a Ford 1,0 literes, háromhengeres turbómotorját illeti. Erre a döntésre jutott a 35 országot képviselő 76 zsűritag.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Jól látszik, hogy a feltöltés, azon belül is a turbó hódít, alig van olyan kategória, ahol szívómotor győzedelmeskedett. Azért még van remény, hiszen a nagy lökettérfogatú, pörgős motorokat is kedvelik még a zsűritagok.

Az év erőforrása Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Új erőforrás Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Zöld erőforrás GM 1,4 literes 4 hengeres hatótáv-növelő
Nagy teljesítményű erőforrás Ferrari 4,5 literes V8-as
1,0 liter alatt Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
1,0-1,4 liter Volkswagen 1,4 literes turbó-kompresszoros 4 hengeres
1,4-1,8 liter BMW-PSA 1,6 literes turbó 4 hengeres
1,8-2,0 liter BMW 2,0 literes turbó 4 hengeres
2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes turbó 5 hengeres
2,5-3,0 liter BMW 3,0 literes biturbó 6 hengeres
3,0-4,0 liter BMW 4,0 literes V8-as
4,0 liter felett Ferrari 4,5 literes V8-as

Egyelőre most azon is erősen gondolkodik a döntéshozó testület, milyen szempontok alapján alakítsák át az értékelési rendszert, hogy az elektromos hajtásokat is be tudják venni az értékelésbe. Jelenleg az a felemás helyzet van, hogy jobb híján belső égésű motornak adják a Zöld erőforrás címet, miközben annál sokkal környezetbarátabb megoldások is léteznek-megvásárolhatóak. Csak azt még nem tudják megítélni.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
1,0 literes 3 hengeres az év erőforrása

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi S1 Sportback, Toyota Aygo 1.0 VVT-i, Toyota Verso 1.6 D-4D, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion, Opel Insignia OPC Unlimited, Jeep Grand Cherokee 3.0 V6 CRD 250, Yamaha SR400
  • Extra: az Audi 25 éves TDI-történetének mérföldkövei
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer
  • Technika: Bloodhound SSC

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
15 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?