1,0 literes 3 hengeres az év erőforrása

2012. június 14. (csütörtök)

A nemzetközi zsűri döntése alapján a Ford 1,0 literes háromhengeres turbósa az Év Erőforrása.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Tizennegyedik alkalommal szavazta meg az International Engine of the Year zsűrije az Év Erőforrását, amely kitüntető cím a Ford 1,0 literes, háromhengeres turbómotorját illeti. Erre a döntésre jutott a 35 országot képviselő 76 zsűritag.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Jól látszik, hogy a feltöltés, azon belül is a turbó hódít, alig van olyan kategória, ahol szívómotor győzedelmeskedett. Azért még van remény, hiszen a nagy lökettérfogatú, pörgős motorokat is kedvelik még a zsűritagok.

Az év erőforrása Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Új erőforrás Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
Zöld erőforrás GM 1,4 literes 4 hengeres hatótáv-növelő
Nagy teljesítményű erőforrás Ferrari 4,5 literes V8-as
1,0 liter alatt Ford 1,0 literes turbó 3 hengeres
1,0-1,4 liter Volkswagen 1,4 literes turbó-kompresszoros 4 hengeres
1,4-1,8 liter BMW-PSA 1,6 literes turbó 4 hengeres
1,8-2,0 liter BMW 2,0 literes turbó 4 hengeres
2,0-2,5 liter Audi 2,5 literes turbó 5 hengeres
2,5-3,0 liter BMW 3,0 literes biturbó 6 hengeres
3,0-4,0 liter BMW 4,0 literes V8-as
4,0 liter felett Ferrari 4,5 literes V8-as

Egyelőre most azon is erősen gondolkodik a döntéshozó testület, milyen szempontok alapján alakítsák át az értékelési rendszert, hogy az elektromos hajtásokat is be tudják venni az értékelésbe. Jelenleg az a felemás helyzet van, hogy jobb híján belső égésű motornak adják a Zöld erőforrás címet, miközben annál sokkal környezetbarátabb megoldások is léteznek-megvásárolhatóak. Csak azt még nem tudják megítélni.

 

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
1,0 literes 3 hengeres az év erőforrása

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
24 °C
17 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?