Tomasek György Passat kombija még a Volkswagen illetékesei számára is igazi mintapéldány lehetne, feltéve, hogy nem holmi „kiszidolozott” modellel, hanem egy valóban használatban lévő típussal szeretnének büszkélkedni.

Ez a masina bizony megszolgálta az árát, talán már többszörösen is, ráadásul nagygenerál nélkül letaposott 328 975 kilométert!

„Kicseréltem ezt-azt, de jól bírja”

Nem véletlenül szerepel cikkünkben a 60 esztendős érdi „ezermester” autója, hiszen itt és most éppen a kivételes strapabírásról és a Passat Variant sokszínűségéről szerettünk volna anyagot közölni. Kontrasztba állítva a típus legújabb inkarnációjával (lásd az előző oldalpáron), a mai modern autókhoz szokott szemeknek és az elkényeztetett komfortérzetnek is komoly edzés ez a kocsi, amelynek minden porcikája a rideg valóságot tükrözi.

Itt minden a funkcióról szól. Rádió most nincs, a váltószoknya szakadt, de a masina csak megy és megy Itt minden a funkcióról szól. Rádió most nincs, a váltószoknya szakadt, de a masina csak megy és megy

Gyuri bá” 1973. március 21. óta vezet, dolgozott hivatásos sofőrként, több százezer kilométer van a kontóján. Volt „Nagypolszkija” és Zsigulija is, úgyhogy tudja, mitől döglik a légy – ezt a Passatot 2005-ben vásárolta.

Ötletes és aranyos: levendulakalász a bal első szellőzőben Ötletes és aranyos: levendulakalász a bal első szellőzőben

„Eddig a dugattyúk újragyűrűzése volt a motort érintő legmélyebb beavatkozás, még porlasztócsúcsot sem kellett cserélni!” – mondja büszkén a remek műszaki érzékű szaki, majd miután újabb cigarettára gyújt, sorolja az egyéb beavatkozásokat. Közben megfordul a jó öreg Passattal, hogy a fotók elkészítését ne zavarja a szúró napsütés.

Visszapillantás: a panorámatükör már a Nagypolszkiban is ott volt Visszapillantás: a panorámatükör már a Nagypolszkiban is ott volt

„A motor mindig megkapja, ami jár neki, friss olajat, szűrőt és persze a normális használatot. Nemrégiben le kellett cserélni a hátsó kerékagycsapágyakat és a jobb hátsó lengéscsillapítót, de ezenkívül szerencsére csak a kopó alkatrészek miatt kell babrálni. Akkoriban még masszív szerkezeteket építettek, kíváncsi lennék, hogy ilyen igénybevétel mellett mennyit bírna egy mai díszes típus!”

Alaphelyzetben 500 literes a csomagtér, szóval lehet rámolni. A praktikumot növelő osztott támlás hátsó ülés bontóból származik Alaphelyzetben 500 literes a csomagtér, szóval lehet rámolni. A praktikumot növelő osztott támlás hátsó ülés bontóból származik

Így-vagy úgy, Tomasek György autója sok „csatát” megélt, s nem lennénk meglepve, ha egy későbbi találkozó alkalmával a 400-500 000. kilométer után is széles mosollyal kalauzolna körbe szeretett kombija körül.

„6-7 liter gázolajjal megelégszik” „6-7 liter gázolajjal megelégszik”