VW Passat: generációkon át

2011. augusztus 9. (kedd) Szabó Róbert

Nem nagyon, csupán 23 évet nyúlunk vissza az időben, persze egy autó, például a Volkswagen Passat életében ez már több nemzedéket jelent.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Tomasek György Passat kombija még a Volkswagen illetékesei számára is igazi mintapéldány lehetne, feltéve, hogy nem holmi „kiszidolozott” modellel, hanem egy valóban használatban lévő típussal szeretnének büszkélkedni.


Ez a masina bizony megszolgálta az árát, talán már többszörösen is, ráadásul nagygenerál nélkül letaposott 328 975 kilométert!

„Kicseréltem ezt-azt, de jól bírja”

Nem véletlenül szerepel cikkünkben a 60 esztendős érdi „ezermester” autója, hiszen itt és most éppen a kivételes strapabírásról és a Passat Variant sokszínűségéről szerettünk volna anyagot közölni. Kontrasztba állítva a típus legújabb inkarnációjával (lásd az előző oldalpáron), a mai modern autókhoz szokott szemeknek és az elkényeztetett komfortérzetnek is komoly edzés ez a kocsi, amelynek minden porcikája a rideg valóságot tükrözi.

  Itt minden a funkcióról szól. Rádió most nincs, a váltószoknya szakadt, de a masina csak megy és megy Itt minden a funkcióról szól. Rádió most nincs, a váltószoknya szakadt, de a masina csak megy és megy

Gyuri bá' 1973. március 21. óta vezet, dolgozott hivatásos sofőrként, több százezer kilométer van a kontóján. Volt „Nagypolszkija” és Zsigulija is, úgyhogy tudja, mitől döglik a légy – ezt a Passatot 2005-ben vásárolta.

  Ötletes és aranyos: levendulakalász a bal első szellőzőben Ötletes és aranyos: levendulakalász a bal első szellőzőben

„Eddig a dugattyúk újragyűrűzése volt a motort érintő legmélyebb beavatkozás, még porlasztócsúcsot sem kellett cserélni!” – mondja büszkén a remek műszaki érzékű szaki, majd miután újabb cigarettára gyújt, sorolja az egyéb beavatkozásokat. Közben megfordul a jó öreg Passattal, hogy a fotók elkészítését ne zavarja a szúró napsütés.

  Visszapillantás: a panorámatükör már a Nagypolszkiban is ott volt Visszapillantás: a panorámatükör már a Nagypolszkiban is ott volt

„A motor mindig megkapja, ami jár neki, friss olajat, szűrőt és persze a normális használatot. Nemrégiben le kellett cserélni a hátsó kerékagycsapágyakat és a jobb hátsó lengéscsillapítót, de ezenkívül szerencsére csak a kopó alkatrészek miatt kell babrálni. Akkoriban még masszív szerkezeteket építettek, kíváncsi lennék, hogy ilyen igénybevétel mellett mennyit bírna egy mai díszes típus!”

  Alaphelyzetben 500 literes a csomagtér, szóval lehet rámolni. A praktikumot növelő osztott támlás hátsó ülés bontóból származik Alaphelyzetben 500 literes a csomagtér, szóval lehet rámolni. A praktikumot növelő osztott támlás hátsó ülés bontóból származik

Így-vagy úgy, Tomasek György autója sok „csatát” megélt, s nem lennénk meglepve, ha egy későbbi találkozó alkalmával a 400-500 000. kilométer után is széles mosollyal kalauzolna körbe szeretett kombija körül.

  „6-7 liter gázolajjal megelégszik” „6-7 liter gázolajjal megelégszik”
Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
VW Passat: generációkon át

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

közepesen felhős
11 °C
2 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?