A Citroën gömbölyded vonalaiba könnyű beleszeretni, bájos, divatos kisautó, mely belül praktikus kiegészítőkkel kényeztet. A 305 literes csomagtartó tágas, de jutott hátra kihajtható tálca és 12 voltos töltő is. A kárpitok világosak, ezzel növelve a térérzetet, amire szükség is van, mivel a második sor meglehetősen szűkös. A Polo a C3-ashoz képest szürkébb, ráadásul a fekete belső sem túl vidám. A raktere ugyan kisebb (270 l), de ügyesebben bővíthető, ugyanis nem keletkezik akkora lépcső a padlón. A VW másik előnye, hogy hátul nagyvonalúbb benne a hely, melyen gond nélkül elfér két átlagos termetű felnőtt.

Az anyagok minősége és a kidolgozás hagy némi kívánnivalót maga után Az anyagok minősége és a kidolgozás hagy némi kívánnivalót maga után

Eladó használt C3-asból (2002–2009) kb. 220 darabot találni, ebből mintegy 55% benzines, az árak 700 000-től egészen 2,8 millióig terjednek. Polóból (2001–2009) bőségesebb a repertoár (kb. 500 db), a dízelek aránya 25%, az árak 700 000 és 2,9 millió között ingadoznak. A legolcsóbb dízel Citroën 800 000-ért kelleti magát, míg a már sokat látott gázolajos Polók 900 000-től vásárolhatók meg.

Statisztika ide vagy oda, háklis lehet mindegyik!

Az ADAC 2007-es hibastatisztikája szerint a C3-as a 25., míg a Polo a 10. helyen tanyázik. Az adatok a korábbi hat év hibaátlagából születtek. A 2008-as értékek alapján a Citroën a 26., a VW a 7., míg a 2009-es táblázatban előbbi a 23. helyre lépett előre, a Polo pedig maradt hetedik. A C3-as leggyakoribb gondjai közé a gyújtásrendszer, a motorvezérlés, a befecskendezés, a generátor és a kipufogó tartozik. Az automatikus váltóval, a manuális egységek váltórudazatával, az ablaktörlő motorjával, a központi műszeregységgel és a kipufogógáz-visszavezetéssel is sűrűn előfordulnak zavarok. A hibák egy részét gyári visszahívási akciók keretében igyekeztek orvosolni.

A 305 liter rendben van, az ülésdöntés utáni nagy lépcső viszont nem szerencsés A 305 liter rendben van, az ülésdöntés utáni nagy lépcső viszont nem szerencsés

Ilyen szervizlátogatásokat rendeltek el bizonyos ESP nélküli példányoknál (2003), amikor módosították az ABS vezérlését. 2005-ben a törésre hajlamos első rugókon változtattak, 2007-ben a vezérműszíj-szakadás gyanúja és az ABS ismételt hibája miatt hirdettek meg visszahívási akciót. 2009-ben az akkumulátor, a töltés, a világítás, az ablaktörlő rendszer és a motorvezérlés hibái kerültek napirendre. A gyakorlati tapasztalatok alapján még akad jó néhány pont, amelynél számítani lehet gondokra. Ilyenek például a feszítőgörgők, a szelepfedél- és a motortömítések és a porlasztó is.

Ha kopog a futómű, általában a „kutyacsont” érett meg a cserére, de a stabilizátorkarok, a kormánymű és a váltó sem örökéletűek. A klímaszabályozó elektronika, a szellőzőventilátor, a kijelzők háttérvilágítása és a légzsákszenzorok gyakran kapitulálnak. Az ülések hamar kopnak, a szivacs is deformálódik, a kemény műanyagok pedig karcolódnak. A távirányító széteshet, a központi zár néha nincs mindegyik ajtóra hatással, míg a B-oszlopok felől sűrűn hallani nyöszörgést. Az izzókiégések rendszeresek, és elvétve a rozsda is felütheti a fejét.

VW Polo: féklámpa kapcsoló és gyújtáshiba

A fényesebb ADAC-eredmények dacára a Polo sem büszkélkedhet rövid hibalistával, az Auto Bild 100 000 km-es maratoni tesztjén például az 1,2-es, benzines változat is gondokkal küzdött. A műhelylátogatások hátterében kétszer gyújtáshiba, kétszer a féklámpakapcsoló cseréje húzódott meg, de gond volt a gyújtórendszerrel, a katalizátorral és az ablakemelővel is. Az ADAC szerint a kényszerpihenőket kiváltó fő okok között megtalálható a gyújtás, a besült ablaktörlő motor, a szeszélyes motormenedzsment, a széteső váltórudazat és a féklámpakapcsoló. A fékpedál alatt elhelyezett defektes érzékelő típushiba, különösen 2006-os gyártásig fordultak elő vele rendszeresen gondok. Problémaforrás még a kipufogógáz-visszavezetés is. A kézifék nem minden esetben old ki, a hátsó fékek beragadhatnak, a kipufogó rozsdásodási és szétesési hajlama átlag feletti, de a generátor és a szivárgó hűtőrendszer sem tartozik a megbízható alkatrészek táborába.

A fekete-bézs színkombináció sokat dobna a Polo belső atmoszféráján A fekete-bézs színkombináció sokat dobna a Polo belső atmoszféráján

Az adagolófúvókás PD TDI dízeleknél a problémás LUK tandempumpát a VW 2004-ben kicserélte, rá három évre az ülésfűtéses kiviteleket (rövidzárlat miatt), 2008-ban pedig a kézigáz- és fékátépítéses változatokat rendelték a műhelyekbe. A benzinesek erőtlenségükkel, magas üzemanyag- és motorolaj-fogyasztásukkal okozhatnak bosszúságot, de a motorirányító szoftver sincs mindig a helyzet magaslatán.

Valamivel szűkebb (280 liter), de ügyesebben bővíthető a VW Polo csomagtere Valamivel szűkebb (280 liter), de ügyesebben bővíthető a VW Polo csomagtere

Vásárlás előtt érdemes a kormányszervóra, a központi zárra, az ablakemelőkre és az ablaktörlőkre is kiemelt figyelmet fordítani. Egyes esetekben utóbbi magától bekapcsol, leállítani nem lehet, míg az elektromos ablakok néha résnyire leengednek. Idegesítő az első ülések és a fékpedál nyikorgása, a műanyagokról hamar lejön a felületi borítás, a szellőzőrostélyok könnyen törnek, és sokszor fals hibaüzenetek is borzolják a kedélyeket.

Jól látszik, hogy a C3-as mennyivel magasabb, ám a hátsó fejtérnél ez egyáltalán nem érződik Jól látszik, hogy a C3-as mennyivel magasabb, ám a hátsó fejtérnél ez egyáltalán nem érződik

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!