Szokás szerint a 3-, 5-, 7-, 9- és 11 éves korcsoportba tartozó autók időszakos műszaki vizsgán (hauptuntersuchung, HU) tapasztalt hibákat összesítették a TÜV Süd munkatársai. A fiatal autóknál a német autók, azon belül is a Mercedes remekel – a legjobb a Raststattban és Kecskeméten gyártott B-osztályos egyterű -, de amíg például a 3 éves korcsoportban az ML-osztály a 4. helyen áll, a 11 éves korcsoportban már csak az utolsó előtti pozícióra futja, annyi hibát találnak a vizsgáztatók.

A legtöbbet az Audi A6-osokat használják tulajdonosaik, a három éves korcsoportban már átlagosan 80 000 km-es futásteljesítménnyel jelennek meg, majd a Mercedes ML- és GL-osztály következik 61 000 km-rel, majd az Audi Q5-ös következik 60 000 km-rel és a Mercedes C-osztály 58 000 km-rel. A Porsche 911-es egyre jobban szerepel, ahogy öregszik, ami annak köszönhető, hogy a tehetős gazdák nem spórolnak a karbantartáson, és mivel sokadik autóról van szó, az átlagos futásteljesítmény is alacsony: 7 éves korban 56 000 km, 9 éves korban 67 000 km az átlagos futás, míg ugyanebben a korcsoportban a szintén ilyen jó minőségű Toyota Prius 89 000, illetve 108 000 km-nél tart.

Az évek múlásával jön az ki, hogy a japán autók minősége jobb, hiszen kevésbé nő a hibaszázalék, ellenben a német autók nagyot zuhannak. Ebben az is benne van, hogy a második, harmadik kézben lévő autókat már nem mindig márkaszervizbe viszik a tulajdonosaik. Ilyenkor jön elő az egyszerű konstrukciók könnyű szerelhetősége, amíg a fiatal Daciák sereghajtók, a kor előrehaladtával stabil a minőségük, míg a többi autó folyamatosan romlik.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!