Szerelők rémálmai

2012. június 28. (csütörtök) Molnár József

A Jazz és a Colt is az átlagnál megbízhatóbb darab, ha csak rajtuk múlna, a szervizek bizony könnyen csődbe mehetnének...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A két kisautó az európai konkurenseinél jóval tágasabb utas- és raktérrel bír. A Honda csomagtartója 399 literes, bővítéskor a hátsó ülés a padlóba süllyeszthető, így sík, 1384 literes teret kapni. Persze ez még nem minden, a zseniálisan alakítható második sor fórja, hogy az osztott ülőlapok a támlához is felhajthatók, így a több mint egy méter magas tárgyak szállítása sem lehetetlen.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Mitsubishi hátsó ülései sínen tologathatók, ötfős felállásban a raktér 220 és 315 liter közötti. A támlák ledöntésével ugyan nem kapunk sík padlót, viszont a komplett ülőpadot az elsők mögé lehet felhajtani – az ablakok vonaláig mérve ilyenkor 645 literes a poggyásztér. Jó pont jár a két állásban is rögzíthető kalaptartóért, így könnyedén megosztható, kétszintes raktér alakítható ki. Hosszú tárgyak szállításakor előnyös a lapjára hajtható támlájú utasülés.

Jazz és Colt: külön árkategóriában játszanak

Az aktuális Jazz-szériából (kb. 30 db) a legolcsóbb, 2009-es darabok legalább 2,5 milliót kóstálnak, a sort a 3,6 milliós példányok zárják. Elvétve felbukkan egy-két hibrid kivitel, ezek 4,5-4,8 millió közötti összegbe kerülnek. Dízelt nem kínálnak a Jazzből, a benzines repertoár kéttagú: létezik 1,2-es (90 LE) és 1,4-es (100 LE). Érdemi differencia nincs a két motor között, menetdinamikai képességeik hasonszőrűek. A Honda ötgangos kézi váltója nagyon precíz, azonban a rövid áttételezés miatt elkelne egy hatodik fokozat. Kapható i-Shift névre keresztelt robotizált váltó, ami városban és sztrádán is előnyösebb – azonos tempónál alacsonyabb fordulaton dolgoztatja a motort, ezért csendesebb és mérsékeltebb a fogyasztása. Az i-Shift hátránya a kissé darabos működés. A Jazz karosszériakínálata egytagú, csak ötajtósként létezik, nem úgy a Colt!

  Modern kialakítás, precíz összeszerelés Modern kialakítás, precíz összeszerelés

A kis Mitsubishi választható három- és ötajtós, vagy kupékabrió kivitelben is – egyes távoli piacokon Colt Plus néven kombiként is forgalmazták. A CC formája finoman szólva is furcsa, a hátsó két ülés csak csomagok tárolására felel meg, a túl meredek támla és a nem létező hely miatt még gyerekek sem férnek el ott. A raktér kupéként használva ellenben tágas, 460 literes, ez az érték nyitott tetővel 190-re zsugorodik. A Colt másik ütőkártyája, hogy nagyobb belőle a hazai kínálat (kb. 110 db), és olcsóbban is érhető el, mint a Honda. 2004-es Coltot például már egymillióért találni, de az egyéves darabok sem kerülnek 2,7 milliónál többe. A motorpalettája is szélesebb: a kissé vérszegény 1,1-esen (75 LE) kívül választható 95 lovas 1,3-as, szívó (109 LE) és turbós (150 LE) 1,5-ös is. Sőt, elvétve találni 1,5-ös dízeleket (68 LE vagy 95 LE), melyek automata váltóval is elérhetők.

  Valódi helybőség a Honda Jazzben Valódi helybőség a Honda Jazzben

A kedvezőbb szerviztapasztalatok alapján a Honda jókora előnnyel vezet a Mitsubishi előtt. A hazánkban újonnan forgalomba helyezett Jazzek japán gyártásból származnak, míg a Coltok Hollandiában készülnek – a különbség érezhető is. A Jazz esetében előfordulhat némi nyikorgás a kuplungpedál felől, a vékonyka fényezés könnyen sérül, a kavicsfelverődések helyén rozsdapöttyök jelenhetnek meg. A lámpa- és karosszériaelemek az átlagosnál drágábbak. A motorok nagyon megbízhatók, ha enyhe kopogást hallunk, ajánlott a szelephézag-beállításokat ellenőriztetni. Az ADAC adatbankja szerint három alakalommal is elrendeltek visszahívási akciót. Egyes szériákon az acélfelniket és a gumikat vizsgálták át, indokolt esetben cserélték a köpenyeket. Néhány 2009-es és 2010-es darabon a fékpedál és a biztonsági öv magasságállító szerkezetén javították a rögzítő stifteket, valamint az oldallégzsákokat is ellenőrizték. Komoly meghibásodás, típusprobléma eddig nem ütötte fel a fejét.

  Silányabbak a felhasznált anyagok, a kilátás korlátozott Silányabbak a felhasznált anyagok, a kilátás korlátozott

A Colt már háklisabb darab, az összeszerelési minősége és a felhasznált anyagok sem érik el a Jazz szintjét. Az izzók gyakran kiégnek, már a benzinesek is hangosak, a dízelek meg pláne, ráadásul utóbbiaknál a fokozott rezonanciával is számolni kell. A távirányítós központi zár néha kapitulál, a második üléssor menet közben szinte mindegyik példányban zörög. Gyenge pontok: elektromos ablakok, CD-lejátszó és a kesztyűtartó kioldó zárja. Az ülések nem valami kényelmesek, az A-oszlopok sokat kitakarnak, a klíma lehetne hatékonyabb, a műanyagok menet közben ciripelnek, a benzinesek fogyasztása pedig magasabb a vártnál.

  Előretolt ülésekkel is tágas a Colt Előretolt ülésekkel is tágas a Colt

Bosszantó, hogy a háromajtós változatokba hátra történő beszállás után minden egyes alkalommal be kell állítani az első üléseket, azok ugyanis nem jegyzik meg az eredeti helyüket. Egyes alkatrészek szállítási időigénye hosszabb az átlagosnál. A Colt vezethetősége nem valami fényes, szívómotorjai tompák, csak magas fordulaton mutatnak valamit, futóműve se nem komfortos, se nem sportosan feszes, váltója kifejezetten pontatlan, sok esetben csak erőltetve kapcsolhatók a fokozatok. Nem csoda, hogy a szerkezet már rövid idő alatt, akár garanciaidőn belül is cserére szorulhat.

  A Colt a magasabb, a Jazz a hosszabb, a szélességük egálban van A Colt a magasabb, a Jazz a hosszabb, a szélességük egálban van

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szerelők rémálmai

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
21 °C
9 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?