Szerelők rémálmai

2012. június 28. (csütörtök) Molnár József

A Jazz és a Colt is az átlagnál megbízhatóbb darab, ha csak rajtuk múlna, a szervizek bizony könnyen csődbe mehetnének...

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A két kisautó az európai konkurenseinél jóval tágasabb utas- és raktérrel bír. A Honda csomagtartója 399 literes, bővítéskor a hátsó ülés a padlóba süllyeszthető, így sík, 1384 literes teret kapni. Persze ez még nem minden, a zseniálisan alakítható második sor fórja, hogy az osztott ülőlapok a támlához is felhajthatók, így a több mint egy méter magas tárgyak szállítása sem lehetetlen.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Mitsubishi hátsó ülései sínen tologathatók, ötfős felállásban a raktér 220 és 315 liter közötti. A támlák ledöntésével ugyan nem kapunk sík padlót, viszont a komplett ülőpadot az elsők mögé lehet felhajtani – az ablakok vonaláig mérve ilyenkor 645 literes a poggyásztér. Jó pont jár a két állásban is rögzíthető kalaptartóért, így könnyedén megosztható, kétszintes raktér alakítható ki. Hosszú tárgyak szállításakor előnyös a lapjára hajtható támlájú utasülés.

Jazz és Colt: külön árkategóriában játszanak

Az aktuális Jazz-szériából (kb. 30 db) a legolcsóbb, 2009-es darabok legalább 2,5 milliót kóstálnak, a sort a 3,6 milliós példányok zárják. Elvétve felbukkan egy-két hibrid kivitel, ezek 4,5-4,8 millió közötti összegbe kerülnek. Dízelt nem kínálnak a Jazzből, a benzines repertoár kéttagú: létezik 1,2-es (90 LE) és 1,4-es (100 LE). Érdemi differencia nincs a két motor között, menetdinamikai képességeik hasonszőrűek. A Honda ötgangos kézi váltója nagyon precíz, azonban a rövid áttételezés miatt elkelne egy hatodik fokozat. Kapható i-Shift névre keresztelt robotizált váltó, ami városban és sztrádán is előnyösebb – azonos tempónál alacsonyabb fordulaton dolgoztatja a motort, ezért csendesebb és mérsékeltebb a fogyasztása. Az i-Shift hátránya a kissé darabos működés. A Jazz karosszériakínálata egytagú, csak ötajtósként létezik, nem úgy a Colt!

  Modern kialakítás, precíz összeszerelés Modern kialakítás, precíz összeszerelés

A kis Mitsubishi választható három- és ötajtós, vagy kupékabrió kivitelben is – egyes távoli piacokon Colt Plus néven kombiként is forgalmazták. A CC formája finoman szólva is furcsa, a hátsó két ülés csak csomagok tárolására felel meg, a túl meredek támla és a nem létező hely miatt még gyerekek sem férnek el ott. A raktér kupéként használva ellenben tágas, 460 literes, ez az érték nyitott tetővel 190-re zsugorodik. A Colt másik ütőkártyája, hogy nagyobb belőle a hazai kínálat (kb. 110 db), és olcsóbban is érhető el, mint a Honda. 2004-es Coltot például már egymillióért találni, de az egyéves darabok sem kerülnek 2,7 milliónál többe. A motorpalettája is szélesebb: a kissé vérszegény 1,1-esen (75 LE) kívül választható 95 lovas 1,3-as, szívó (109 LE) és turbós (150 LE) 1,5-ös is. Sőt, elvétve találni 1,5-ös dízeleket (68 LE vagy 95 LE), melyek automata váltóval is elérhetők.

  Valódi helybőség a Honda Jazzben Valódi helybőség a Honda Jazzben

A kedvezőbb szerviztapasztalatok alapján a Honda jókora előnnyel vezet a Mitsubishi előtt. A hazánkban újonnan forgalomba helyezett Jazzek japán gyártásból származnak, míg a Coltok Hollandiában készülnek – a különbség érezhető is. A Jazz esetében előfordulhat némi nyikorgás a kuplungpedál felől, a vékonyka fényezés könnyen sérül, a kavicsfelverődések helyén rozsdapöttyök jelenhetnek meg. A lámpa- és karosszériaelemek az átlagosnál drágábbak. A motorok nagyon megbízhatók, ha enyhe kopogást hallunk, ajánlott a szelephézag-beállításokat ellenőriztetni. Az ADAC adatbankja szerint három alakalommal is elrendeltek visszahívási akciót. Egyes szériákon az acélfelniket és a gumikat vizsgálták át, indokolt esetben cserélték a köpenyeket. Néhány 2009-es és 2010-es darabon a fékpedál és a biztonsági öv magasságállító szerkezetén javították a rögzítő stifteket, valamint az oldallégzsákokat is ellenőrizték. Komoly meghibásodás, típusprobléma eddig nem ütötte fel a fejét.

  Silányabbak a felhasznált anyagok, a kilátás korlátozott Silányabbak a felhasznált anyagok, a kilátás korlátozott

A Colt már háklisabb darab, az összeszerelési minősége és a felhasznált anyagok sem érik el a Jazz szintjét. Az izzók gyakran kiégnek, már a benzinesek is hangosak, a dízelek meg pláne, ráadásul utóbbiaknál a fokozott rezonanciával is számolni kell. A távirányítós központi zár néha kapitulál, a második üléssor menet közben szinte mindegyik példányban zörög. Gyenge pontok: elektromos ablakok, CD-lejátszó és a kesztyűtartó kioldó zárja. Az ülések nem valami kényelmesek, az A-oszlopok sokat kitakarnak, a klíma lehetne hatékonyabb, a műanyagok menet közben ciripelnek, a benzinesek fogyasztása pedig magasabb a vártnál.

  Előretolt ülésekkel is tágas a Colt Előretolt ülésekkel is tágas a Colt

Bosszantó, hogy a háromajtós változatokba hátra történő beszállás után minden egyes alkalommal be kell állítani az első üléseket, azok ugyanis nem jegyzik meg az eredeti helyüket. Egyes alkatrészek szállítási időigénye hosszabb az átlagosnál. A Colt vezethetősége nem valami fényes, szívómotorjai tompák, csak magas fordulaton mutatnak valamit, futóműve se nem komfortos, se nem sportosan feszes, váltója kifejezetten pontatlan, sok esetben csak erőltetve kapcsolhatók a fokozatok. Nem csoda, hogy a szerkezet már rövid idő alatt, akár garanciaidőn belül is cserére szorulhat.

  A Colt a magasabb, a Jazz a hosszabb, a szélességük egálban van A Colt a magasabb, a Jazz a hosszabb, a szélességük egálban van

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szerelők rémálmai

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zivatar
28 °C
19 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?