A riválisok közötti különbség óriási, bár mindegyik a prémiummezőny pénzes ügyfeleire vadászik, karaktereik merőben eltérők. Az A8-as fiatalos, sportos fazonjával tromfol, míg a BMW 7-es radikálisabb.

Az Audi vezetése jóval komolyabb élvezetet okoz, rugózása feszesebb, kanyarban jobban „befekszik”, a quattro hajtással pedig havas körülmények között sem érheti meglepetés a sofőrt. Ezzel szemben a 7-es nehézkesebben mozog, a hátsókerékhajtás miatt vizes, havas felületen tapadási gondokkal küszködik, persze minden relatív, a 750i változat 5,9 másodperces százas vágtája minden, csak nem lebecsülendő. Ennek dacára a bajor cirkáló inkább egy kényelmes utazólimuzin, mintsem sportos fenevad.

Sportos miliő, lendületes vonalvezetés, könnyű átláthatóság Sportos miliő, lendületes vonalvezetés, könnyű átláthatóság

Belül is összeszedettebb az Audi: háromküllős sportkormány, ízléses ezüsthatású betétek, indításkor előbújó navigációs monitor, remek sportülések, ráadásul a középkonzol kapcsolóin is könnyebb kiigazodni. Ehhez képest a BMW-ben csicsás faberakások hirdetik a luxust, a könyöklő oldalára integrált elektromos ülésállítás megszokást kíván, a fedélzeti menü kezelése pedig bonyolult. Mindkét modell raktere 500 literes, az Audiban a hátsó támlák osztva dönthetők, míg azok a bajor riválisban nem mozdíthatók. A térkínálat már-már pazarlóan bőséges, de kiábrándító, hogy a magas kardánalagút miatt egyikben sem férnek el hátul hárman.

Határozott oldaltartásúak az első ülések, hátra is jutott klímapanel Határozott oldaltartásúak az első ülések, hátra is jutott klímapanel

A vizsgált A8-as generációból kb. 100 használt, eladó példányt találni. A legolcsóbbakért 2,5 milliót kérnek, míg a legdrágább 2009-eseket akár 14,5 millióért is hirdetik. A használt BMW 7-esek száma 140-re tehető, a kínálat 1,9 és 12,9 (2007) millió között mozog. Az Audik 70%-a gázolajos változat, ez az érték a BMW-nél 75%-ra tehető. Vásárlás előtt mindegyik típust érdemes alaposan átvizsgáltatni, mert bizony a látszólag apró hibák kijavítása is sokszor több százezres kiadást jelenthet!

Egyik sem piskóta, de a BMW-vel több a zűr

Az ADAC adatbázisa szerint az A8-as egyes 2002 és 2004 között gyártott példányait a nem megfelelően működő utasoldali légzsák hibája miatt rendelték műhelyekbe. A 2005 év eleji 3,0 literes dízeleknél a befecskendező pumpát cserélték. A típus elektronikája gyakran háklis, a központi monitor hol előbújik, hol nem, az MMI kezelőfelülete lefagyhat, a jeladós kulcsot pedig sokszor nem érzékeli az A8-as. A sűrű izzókiégésnél költségesebb mulatság a xenon fényszóró javítása, cseréje, sokszor a magasságállító modulja mondja be az unalmast.

Itt már bajban vagyunk: kusza az összkép, a kezelés sem mindig ösztönös Itt már bajban vagyunk: kusza az összkép, a kezelés sem mindig ösztönös

A fényre sötétedő tükrök, a tolatóradar, az elektromos csomagtérfedél-mozgatás és a szoruló napfénytető sem örök életű darabok. A kézifék beragadhat, a futómű kényes a mostoha körülményekre, keresettek a lengőkarok, a féltengelyek és a fékbetétek is. A motortérben érdemes egy pillantást vetni a vízpumpa és a hűtővíztartály sapkájának állapotára is – utóbbinál sokszor tapasztalható szivárgás. A bedöglő klímakompresszor és a lemerülő akkumulátor okozta bosszúság sem ismeretlen a szakik előtt.

Kényelmes fotelek, a hátsó fejtámaszok is elektromosan állíthatók Kényelmes fotelek, a hátsó fejtámaszok is elektromosan állíthatók

A BMW sem éppen eminens tanuló. Az ADAC statisztikája szerint a benzines változatokat többször is érintette visszahívási akció. 2001-ben a hirtelen bekövetkező teljesítményvesztés miatt módosítottak a vezérlésen. Néhány 2001-es és 2002-es modellen a problémás üzemanyagpumpát cserélték. A V8-as és V12-es aggregátok motorvezérlését frissítették (2004. 05-07.) és a fékrásegítő rendszert is javították (2002-2008). Az első ülésfutés extrém esetben akár át is égetheti a bőrkárpitot, ezzel sérülést okozva az utasoknak (2003-2004). A 3,0 literes dízelek (2004-2005) gyakran váltak indításképtelenné, az ok általában a hibás magasnyomású üzemanyagpumpa. Szép kis lista, és a gyakorlati tapasztalatok alapján lehet még meglepetésekre számítani. A fedélzeti menü kezelése bonyolult, a tolatóradar néha kapitulál, ahogy a hifi is elnémulhat. Az automatikus váltó nem minden esetben veszi a rükvercet, s a benzinesek alapjárati ingadozása sem ritka eset. Gyenge pontok: az indexkar, az ablakemelő szerkezet, a légtömegmérő, a leváló műanyag díszítőelemek és az elektromos mozgatású hátsó fejtámlák.

Ragadozók prédára várva: a képen 817 lóerő rejtőzik! Ragadozók prédára várva: a képen 817 lóerő rejtőzik!

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!