Olcsó luxus

2012. július 19. (csütörtök) Molnár József

A 406-os és az S40-es is az olcsóbb, de extrákkal gazdagon megspékelt típusok közé sorolható.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A két autó mindig is kirítt a szürke középkategóriából, a Peugeot a sármos külsejével, míg a Volvo a „svéd bájával” hódít. A 406-os hossza (+80 mm) és tengelytávolsága (+140 mm) is nagyobb az S40-esénél, így nem meglepő, hogy belül gyakorlatilag egy méretosztállyal nagyobb helyet kínál. Különösen hátul nagyvonalúbb a férőhely, felnőtteknek sem kell összehúzniuk magukat. A 406-os fotelszerű ülései első blikkre hívogatók, azonban hosszú távon már hiányoljuk a kellő tartást, és kifogásolhatók a rövid ülőlapok, a lábak alátámasztása ugyanis nem megfelelő.

  Fabetét és digitális klíma emeli a komfortérzetet Fabetét és digitális klíma emeli a komfortérzetet

Annak dacára, hogy a Volvo kisebb, legalább a raktérversenyben képes előretörni, a Peugeot 430 literjével szemben az S40-es 471-et kínál. A nagyobb csomagtartó elsődleges magyarázata, hogy a Volvo gázteleszkópokra bízza a hátsó ajtó mozgatását, nem pedig helyrabló lengőzsanérokra, ahogy azt a Peugeot teszi. A svéd modell első sora fényévekkel kényelmesebb, az ülések tömése és a tartása megfelelő. Hátul igazából csak két gyerek fér el, a lábtér pindurka, a langalétákat pedig a tető közelsége frusztrálja.

  Főleg a lábtér nagyobb a francia limuzinban Főleg a lábtér nagyobb a francia limuzinban

Eladó 406-osból körülbelül 225 darabot találni, a kombik száma 50-re tehető, a dízeleké pedig 110-re. A Peugeot árskálája 350 000 forinttól 1,9 millióig terjed, a legdrágább darabok kivétel nélkül a látványos kupék közül kerülnek ki. Használt Volvo S40-esből 140-re bukkanni, a V40-esek száma további 100-ra tehető. Az árak – akárcsak a 406-osnál – itt is 350 000 és 1 900 000 között ingáznak. Ajánlott Peugeot motorok: az 1,8-as és a 2,0 literes benzinesek és az 1,9-es és a 2,0 literes dízelek. Az S40-esnél a 2,0 literes benzines turbós változatai (165 vagy 200 LE) és a Renault-eredetű 1.9 D kivitelek a legmeggyőzőbbek.

Remekelt az Euro-NCAP törésteszten az S40-es

A két autó biztonsági nívója nem áll egy szinten, a két légzsákkal ellátott 406-os az 1997-ben végzett Euro-NCAP törésteszten csupán két csillagot ért el. Az elöl ülők combja, lábszára és lábfeje súlyos sérülést szenvedhet, oldalütközésnél pedig a mellkast érheti erőteljes csapás. A Peugeot a modellfrissítés során javított az autó biztonságán, a 2001-es teszten már három csillagot kapott az autó. A négy légzsákkal felszerelt kivitel azonban nem brillírozott, még mindig túl nagy a terhelés a lábfejeken, s a fej-mellkas lufik dacára silány az oldalvédelem. A fő gondot az jelentette, hogy a fej lecsúszott a légzsákról, de a mellkast és a bordákat is komoly sérülés fenyegeti. A vezetőoldali és oldallégzsákokkal felszerelt S40-es 1997-ben könnyedén hozta a négycsillagos minősítést. Csupán közepes mértékű erőhatást mutattak ki a mellkason és a lábon. Az utasoldali és/vagy függönylégzsákokkal felszerelt S40-esek biztonsági nívója még magasabb szintet képvisel.

  Aprók a kapcsolók, a leolvasás nehézkes Aprók a kapcsolók, a leolvasás nehézkes

Ami a megbízhatóságot illeti, nincs ilyen nagy különbség a két típus között. Az ADAC adatbázisa szerint a Peugeot háromszor is visszahívást rendelt el, az első körben (1999) a tömítésprobléma miatt felkeményedő fékpedált nézték át. Egyes 2000-es példányokat a hibásan rögzített lengőkar miatt rendeltek műhelybe, míg a 2,0 literes és a 2,2-es benzineseket (1999-2003) az üzemanyagrendszer miatt vizsgáltak meg. A leggyakoribb lerobbanáshoz vezető okok között megtalálható a lemerült akkumulátor, a hibás turbó, a motorvezérlés, a széthulló kipufogó és a defektes befecskendezés.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Gyakran kapitulál a ventilátorkapcsoló és a hűtőrendszer is. Gyenge pontok: adagolórendszer, kuplungszerkezet, széthulló váltórudazat, laza kézifékhuzal és a komplett elektronika. A kapcsolók háklisan működnek, a műszerfali kijelzők világítása néha elmegy, a visszajelzők össze-vissza világítanak, a CD-lemez beragadhat, az ülésfűtés pedig sokszor nem működik. A gumitömítések mentén a raktér beázhat, az alapjárat ingadozhat, általában erre vezethetők vissza a menet közbeni hirtelen leállások. Az olajfogyasztásra nem árt ügyelni, ahogy a féltengelyek állapotát is ajánlott az előírtnál sűrűbben ellenőriztetni. Nem feltétlenül manipulálás következménye, hogy a kilométeróra kiakad, ez tipikus 406-os betegség.

  Gyenge pont: szűkös a második sor Gyenge pont: szűkös a második sor

Az S40-es izzói gyakran kiégnek, nagyobb tempónál bizonytalanná válik a futómű, az egyenesfutás kifogásolható, a külső visszapillantó tükrök lapjai pedig erősen rezonálnak. A francia eredetű (Renault) manuális váltó eléggé pontatlan, és az élettartama sem túl hosszú. Az 1,6-os benzines a testes kasztnival nehezen birkózik meg, ami nemcsak a dinamikán, hanem a fogyasztáson és a fokozott fékkopáson is meglátszik. A dísztárcsák rögzítő patentjei könnyen eltörnek, a gyári darabok pótlása a borsos ár miatt bosszantó. Az első biztonsági övek egyes példányoknál belevághatnak a műanyag vezetőszerkezetbe. A motoroknál a túlzott olajfogyasztás, a hibás légtömegmérő és az ingadozó alapjárat vezethet kényszerpihenőhöz. A német autóklub országúti segélyszolgálatát általában a lelazuló turbócső, a bedöglő üzemanyagpumpa, a lemerülő akkumulátor és a leváló kipufogó miatt hívják a bajba került S40-esekhez.

  Egyik típusra sem jellemzo a rozsdásodási hajlam Egyik típusra sem jellemzo a rozsdásodási hajlam

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Olcsó luxus

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
18 °C
7 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?