A német autóklub (ADAC) hibastatisztikáit böngészve remek eredményekre bukkanhatunk. 2004-ben az alsó-középkategóriában a Mazda3-as a 4., a Civic a 7. helyet érte el, majd 2005-ben a Mazda felkúszott az első, a Civic pedig a harmadik helyre. Bravó, bravó, azonban az idő múlásával az újabb szériák már tartogattak meglepetéseket: 2006-ban a Mazda a 2., 2007-ben pedig a 4. pozícióban zárt, a Civic pedig visszaesett először a 9., majd a 8. pozícióba. A 2009-es eredményeket vizslatva már mindkét modell hátrább lépett, a Mazda3-as a hatodik, a Civic pedig a 13. helyen tanyázott.

Az ADAC említést tesz néhány visszahívási akcióról is, a Mazda3-as esetében a hibás légzsákszenzor, a vezérműtengely kontrollja, a motortartó csavarok problémája, olajfogyasztás és defektes szervorendszer miatt rendelték a műhelyekbe az érintett példányokat. A Civic sem hibátlan, itt a kapituláló tompított fényszóró és a hatástalan szervorásegítés okozott többletmunkát a márkaszervizeknek.

Megbízhatóbbak a benzines változatok

Semmi cicoma: átlátható pult, egyszerű anyagok, váltó a középkonzolon Semmi cicoma: átlátható pult, egyszerű anyagok, váltó a középkonzolon

Az 1,7-es, gázolajos Civic hangosabb a kelleténél, nyomatékleadása nagy lépcsőkben történik – alul szinte semmi, markáns a turbólyuk, majd utána szűk tartományban meglódul az autó. A dízel Hondáknál előfordulhatnak költséges turbóhibák. A kuplungkinyomó csapágy cseréjére utal a pedál lenyomásakor érzékelhető szorulás, súrlódás és nyöszörgő hang is. A Honda feszes futóműve nem éppen kompatibilis a hazai úthálózattal, keresettek a lengéscsillapítók és a stabilizátorok is. Érdemes a féloldalasan kopó gumikra ügyelni, melyek általában az elállítódott futóműgeometria miatt jelennek meg.

Honda Civic 1.4: 90 LE, 130 Nm, 177 km/óra Honda Civic 1.4: 90 LE, 130 Nm, 177 km/óra

A főtengelyszimeringeknél tapasztalható némi olajfolyás, néhol pedig apró rozsdapöttyök is előfordulhatnak. Nagyobb tempónál zavaró a remegő kilincs és a zúgó ablaktörlő lapátok keltette zaj. A Civic fülkéjének hangszigetelése eleve nem tökéletes, amit csak tovább fokoz a nyöszörgő ülésváz és üléssín problémája. A klímából elillanhat a gáz, a hifi bizonyos időközönként elfelejtheti a tárolt állomásokat, a műszerfali világítás „megvakulhat”, az elektromos ablakok pedig alkalomadtán nem mozgathatók.

Frissebb hatású a Mazda műszerfala, a váltó precíz szerkezet Frissebb hatású a Mazda műszerfala, a váltó precíz szerkezet

A dízel Mazda3-asoknál ritkán, de tapasztalható füstölés, gyorsításnál megtorpanás, rángatás. A hasonló gondok hátterében tömítésproblémák, az EGR szelep, vagy a légmennyiségmérő hibája, esetleg az elkoszolódó gyertyák állnak. Az 1,4-es benzinesek dinamikája finoman szólva is visszafogott, ezekkel az aggregátokkal tényleg csak városi közlekedésre ajánlottak a Mazdák, jobb vételnek számítanak az 1,6-os változatok. A feszes futómű jót tesz az úttartásnak, a sportos kanyartulajdonságoknak, de egyértelműen a komfort rovására megy. A futómű karakterisztikájának számlájára írhatók a stabilizátorpálca gyakori cseréi.

Mazda3 1.6: 105 LE, 145 Nm, 182 km/óra Mazda3 1.6: 105 LE, 145 Nm, 182 km/óra

Ha nem alszik el a légzsák visszajelző lámpája, akkor nem kell megijedni, általában „csak” a defektes szenzor áll a háttérben. Egyes példányok üzemanyagtartálya erős kopogó, lötyögő hangot hallathat, a vezető ülése pedig nyikoroghat. A fékolajszintet is ajánlott rendszeresen ellenőrizni, mert nem zárható ki szivárgás. Az elektromos ablakmozgatás gombjai megbolondulhatnak, a hátsó ablakok például elölről nem húzhatók le/fel, néha pedig nem ismeri fel az autó a gyári kulcsok valamelyikét. Utóbbi szituációban a szerviz „újratanítja” az indításgátlós kulcsot, ez általában megoldja a gondot.

A design is elárulja, hogy a Mazda3-as (2003-2008) fiatalabb generáció, mint a Honda (2001-2005) A design is elárulja, hogy a Mazda3-as (2003-2008) fiatalabb generáció, mint a Honda (2001-2005)