Nagyágyúk

2012. augusztus 1. (szerda) Molnár József

Két behemót luxus-SUV, a Porsche Cayenne és a VW Touareg ad számot használtpiaci szerepléséről. Vajon mennyire megbízhatók a borsos árú nagyvasak?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

Helykínálatról badarság lenne vitatkozni, mindkét autó tágas első és hátsó sorral rendelkezik, a raktérbe pedig nagyjából minden berámolható. A Porsche formája nem csak a maga idejében számított szenzációsnak, hozzá képest a VW jóval szolidabb fazonnal rendelkezik. A két autó vezethetősége is más-más világot képvisel.

  Sok az apró kapcsoló a Porschéban, a luxushangulat nem igazán jön át Sok az apró kapcsoló a Porschéban, a luxushangulat nem igazán jön át

A Cayenne feszes futóműve, direkt irányíthatósága és vérmes motorja, jó gyorsulása a sportos vezetők netovábbja. Persze valamit valamiért, a benzinesek átlagfogyasztása nagyjából 15 és 25 l/100 km között ingadozik. A VW sokkal higgadtabb, egy békés óriás a Porschéhoz képest, lágyabban rugózik, a hétköznapokon kényelmesebb vele közlekedni, a húzós szerpentineken nem ezzel az autóval fogunk brillírozni. Van viszont egy nagy előnye: jóval jutányosabb áron érhető el, mint a drága Cayenne.

  A Cayenne csomagtere 200 literrel öblösebb A Cayenne csomagtere 200 literrel öblösebb

A használt Cayenne 3,7 milliótól (2003) vásárolható meg, a legdrágább darabokért azonban (2010) 22 milliót is elkérnek. Porschéból 50 használt példányt hirdetnek, ebből mindössze 5 darab dízel. Touaregből jóval nagyobb a kínálat (108 db), s a gázolajosok dominálnak (96 db). Az árak 2,3 milliótól indulnak (2006), de a legborsosabb árú 2009-es modellekért sem kérnek 9,6 milliónál többet. Nem meglepő, hogy a Porschénál az izmos benzinesek a keresettek, viszont a VW-t sem kell félteni, aki erőre és nyomatékra vágyik, az könnyedén találhat magának egyet az 5,0 literes dízelekből! A V10-es blokk teljesítménye 313 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm!

Az első évjáratok háklisabbak

A gyártás beindítását követően mindkét típussal sűrűbben fordultak elő gondok. Az ADAC visszahívási adatbázisa szerint a 2002-es és a 2003-as Porschékat a rögzítőfék miatt rendelték műhelylátogatásra, ugyanis annak szerkezete bizonyos esetekben megsérthette a hozzá túl közel elvezetett kábelköteget. Szintén ezeknél az évjáratoknál adódott gond a hátsó ülések biztonsági öveivel, a 2010-es Turbo kiviteleknél pedig a fényszórók rögzítésén módosítottak.

  A fabetét kicsit sok, a téglavörös borkárpit viszont telitalálat A fabetét kicsit sok, a téglavörös borkárpit viszont telitalálat

A gyújtásrendszerrel lehetnek problémák, a kulcs nélküli indítással ellátott példányok néha nem érzékelik a jeladót. A ventilátor kopásának jele a hangos üzem, a CD tár makacskodhat, a kormány váltóbillentyűi kieshetnek a helyükről. A gyári telefonkihangosító néha bemondja az unalmast, s a hangszórók is sztrájkolhatnak. A parkolóradar indokolatlanul is sípolhat, az égők pedig gyakran cserére szorulnak. A Touareget (2002/2003) is sújtotta a rögzítőfék és a biztonsági övek gondja, a benzines FSI motoroknál (2006/2007) hidegen az olajpumpa túlterhelése okozott üzemzavart, a későbbi változatokon (2006-tól 2009-ig) pedig a meglazuló hátsó spoiler miatt rendeltek el nem tervezett műhelylátogatást.

  1570 literig bővíthető a Touareg hátsó 1570 literig bővíthető a Touareg hátsó

A gyártás beindításakor bőven akadtak gondok, ezt támasztja alá az ADAC 2008-as hibastatisztikája is. 2006-ban 1000 autóból átlagosan 16-tal fordult elő probléma, míg ez az érték 2008-ra a negyedére csökkent. A regisztrált esetek zöménél kardántengelytörés (2004/2005), kipufogóprobléma (2005), motorvezérlési zavar és az automatikus váltó meghibásodása (2004-2005) lépett fel. Egyes szériáknál gond volt az akkumulátorral és a gumiabroncsokkal is. A 2,5-ös dízelek teljesítménye elég halovány, a kézi váltós daraboknál alacsony fordulaton trükközni kell a turbólyuk „átugrásával” és a kemény kuplungpedállal.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az öthengeres dízelek hangja nem túl lelkesítő, a 3,0 literes V6-osok duruzsolása sokkal megnyugtatóbb. Vásárlás előtt nem árt fokozott figyelmet fordítani az elektronikára: világító visszajelzők, indításgátló, keréknyomás-ellenőrző rendszer stb. Gond lehet a turbóval, a vízpumpával, a váltóval, a szilentekkel, a katalizátorral, a kardántengellyel és a szintszabályozós futóművel is. Nem örökéletű a xenonszett, a kárpitok a varrás mentén szétjöhetnek, az üzemanyag szintjelzője pedig sok esetben kiakadhat.

  Hátulról is sportosabb a Porsche fazonja Hátulról is sportosabb a Porsche fazonja

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nagyágyúk

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

erősen felhős
23 °C
12 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?