Nagyágyúk

2012. augusztus 1. (szerda) Molnár József

Két behemót luxus-SUV, a Porsche Cayenne és a VW Touareg ad számot használtpiaci szerepléséről. Vajon mennyire megbízhatók a borsos árú nagyvasak?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Helykínálatról badarság lenne vitatkozni, mindkét autó tágas első és hátsó sorral rendelkezik, a raktérbe pedig nagyjából minden berámolható. A Porsche formája nem csak a maga idejében számított szenzációsnak, hozzá képest a VW jóval szolidabb fazonnal rendelkezik. A két autó vezethetősége is más-más világot képvisel.

  Sok az apró kapcsoló a Porschéban, a luxushangulat nem igazán jön át Sok az apró kapcsoló a Porschéban, a luxushangulat nem igazán jön át

A Cayenne feszes futóműve, direkt irányíthatósága és vérmes motorja, jó gyorsulása a sportos vezetők netovábbja. Persze valamit valamiért, a benzinesek átlagfogyasztása nagyjából 15 és 25 l/100 km között ingadozik. A VW sokkal higgadtabb, egy békés óriás a Porschéhoz képest, lágyabban rugózik, a hétköznapokon kényelmesebb vele közlekedni, a húzós szerpentineken nem ezzel az autóval fogunk brillírozni. Van viszont egy nagy előnye: jóval jutányosabb áron érhető el, mint a drága Cayenne.

  A Cayenne csomagtere 200 literrel öblösebb A Cayenne csomagtere 200 literrel öblösebb

A használt Cayenne 3,7 milliótól (2003) vásárolható meg, a legdrágább darabokért azonban (2010) 22 milliót is elkérnek. Porschéból 50 használt példányt hirdetnek, ebből mindössze 5 darab dízel. Touaregből jóval nagyobb a kínálat (108 db), s a gázolajosok dominálnak (96 db). Az árak 2,3 milliótól indulnak (2006), de a legborsosabb árú 2009-es modellekért sem kérnek 9,6 milliónál többet. Nem meglepő, hogy a Porschénál az izmos benzinesek a keresettek, viszont a VW-t sem kell félteni, aki erőre és nyomatékra vágyik, az könnyedén találhat magának egyet az 5,0 literes dízelekből! A V10-es blokk teljesítménye 313 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm!

Az első évjáratok háklisabbak

A gyártás beindítását követően mindkét típussal sűrűbben fordultak elő gondok. Az ADAC visszahívási adatbázisa szerint a 2002-es és a 2003-as Porschékat a rögzítőfék miatt rendelték műhelylátogatásra, ugyanis annak szerkezete bizonyos esetekben megsérthette a hozzá túl közel elvezetett kábelköteget. Szintén ezeknél az évjáratoknál adódott gond a hátsó ülések biztonsági öveivel, a 2010-es Turbo kiviteleknél pedig a fényszórók rögzítésén módosítottak.

  A fabetét kicsit sok, a téglavörös borkárpit viszont telitalálat A fabetét kicsit sok, a téglavörös borkárpit viszont telitalálat

A gyújtásrendszerrel lehetnek problémák, a kulcs nélküli indítással ellátott példányok néha nem érzékelik a jeladót. A ventilátor kopásának jele a hangos üzem, a CD tár makacskodhat, a kormány váltóbillentyűi kieshetnek a helyükről. A gyári telefonkihangosító néha bemondja az unalmast, s a hangszórók is sztrájkolhatnak. A parkolóradar indokolatlanul is sípolhat, az égők pedig gyakran cserére szorulnak. A Touareget (2002/2003) is sújtotta a rögzítőfék és a biztonsági övek gondja, a benzines FSI motoroknál (2006/2007) hidegen az olajpumpa túlterhelése okozott üzemzavart, a későbbi változatokon (2006-tól 2009-ig) pedig a meglazuló hátsó spoiler miatt rendeltek el nem tervezett műhelylátogatást.

  1570 literig bővíthető a Touareg hátsó 1570 literig bővíthető a Touareg hátsó

A gyártás beindításakor bőven akadtak gondok, ezt támasztja alá az ADAC 2008-as hibastatisztikája is. 2006-ban 1000 autóból átlagosan 16-tal fordult elő probléma, míg ez az érték 2008-ra a negyedére csökkent. A regisztrált esetek zöménél kardántengelytörés (2004/2005), kipufogóprobléma (2005), motorvezérlési zavar és az automatikus váltó meghibásodása (2004-2005) lépett fel. Egyes szériáknál gond volt az akkumulátorral és a gumiabroncsokkal is. A 2,5-ös dízelek teljesítménye elég halovány, a kézi váltós daraboknál alacsony fordulaton trükközni kell a turbólyuk „átugrásával” és a kemény kuplungpedállal.

A cikk a hirdetés után folytatódik

Az öthengeres dízelek hangja nem túl lelkesítő, a 3,0 literes V6-osok duruzsolása sokkal megnyugtatóbb. Vásárlás előtt nem árt fokozott figyelmet fordítani az elektronikára: világító visszajelzők, indításgátló, keréknyomás-ellenőrző rendszer stb. Gond lehet a turbóval, a vízpumpával, a váltóval, a szilentekkel, a katalizátorral, a kardántengellyel és a szintszabályozós futóművel is. Nem örökéletű a xenonszett, a kárpitok a varrás mentén szétjöhetnek, az üzemanyag szintjelzője pedig sok esetben kiakadhat.

  Hátulról is sportosabb a Porsche fazonja Hátulról is sportosabb a Porsche fazonja

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Nagyágyúk

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/17-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Audi A3 Cabriolet 1.4 TFSI CoD S tronic, Kia Soul 1.6 CRDi, Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD, BMW X4 xDrive30d, Honda NM4 Vultus
  • Tuning: Volkswagen Golf III TDI
  • Extra: Porsche Múzeum
  • Vezettük: Opel Adam Rocks
  • Bemutató: Mazda MX-5, Jaguar XE

Aktuális: Auto Bild 2014. szeptember

Autó-Motor aktuális címlap
  • Arany Kormánykerék 2014
  • Összehasonlítás: Háromhengeresek: Citroën C3, Citroën C4, Ford Focus, Ford B-Max, Hyundai i10, Mini Cooper, Mini Cooper D, Mitsubishi Space Star, Peugeot 208, Renault Captur, Smart Fortwo, VW Up!. Sportkocsik: Alfa Romeo 4C, Lotus Elise, Toyota GT-86. Dobozautók: Citroën Berlingo 1.6 HDi 115, Ford Tourneo Connect 1.6 TDCi 115, Opel Combo Tour 1.6 CDTI, Renault Kangoo 1.5 dCi S&S 110
  • Vezettük: BMW 2 Active Tourer, Toyota Aygo, Toyota Yaris, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Technika: Ember a gép ellen: BMW 235i robotautó kontra versenyző

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
23 °C
13 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?