Több szervizes egybehangzó véleménye szerint az E46-os 3-as sorozat megbízható, jó konstrukció, a megszokott karbantartási munkákon felül nem sokat javítják őket. Egyedüli kivételként az N43-as kódnéven futó négyhengeres benzinmotort említették, ez 1,6 és 2,0 literes lökettérfogattal került beépítésre, és ennek is csak azért van baja, mert az átlagosnál kényesebb a megfelelő karbantartásra. Nem szabad megvárni, amíg rendetlenkedni kezd a termosztát, azt érdemes bizonyos időközönként cserélni, és ügyelni kell arra is, hogy megfelelően legyen légtelenítve a hűtőrendszer. Ennek elmulasztása esetén a termikus problémák akár hengerfejtömítés-átégéshez is vezethetnek.

Nem kell megijedni a sok extrától, nem jellemző, hogy elromlanak – persze ez feltételezi a megfelelő karbantartást, érdemes BMW-specialistához vinni. Fotó: Lővei Gergely Nem kell megijedni a sok extrától, nem jellemző, hogy elromlanak – persze ez feltételezi a megfelelő karbantartást, érdemes BMW-specialistához vinni. Fotó: Lővei Gergely

A dízelmotorokkal kapcsolatban sincsenek negatív tapasztalatok, de azt hozzá kell tenni, hogy 250-300 ezer km tájékán már számítani kell nagyobb összegű javításokra, a turbófeltöltő felújítása, ahogy az izzítógyertyák cseréje se olcsó mulatság. Utóbbival kapcsolatban annyit érdemes tudni, hogy +6 C° fokos hőmérsékletig e nélkül is beindul az autó, szóval a tulajdonos sokáig észre sem veszi, hogy gond van, majd jön hirtelen a négy-hat alkatrész cseréje – az izzításvezérlő számítógép is jó eséllyel csereérett már ilyenkor.

Látszik a kor a műanyag kormányon és a váltókaron, a vezetőülés oldala pedig kikopott Látszik a kor a műanyag kormányon és a váltókaron, a vezetőülés oldala pedig kikopott

A magyar utakat nem igazán szereti a bonyolult, több lengőkaros felfüggesztés. Az első futómű alsó-hátsó lengőkarjának szilentje a leggyengébb pont, a csere sok szerelést igényel, ezért drága. Kemény igénybevétel esetén a hátsó lengéscsillapítók felső rögzítési pontja is kiszakadhat a helyéről.

Meglepő módon egy szívó benzines, az N43-as motorkódú négyhengeres igényli a legtöbb odafigyelést, ami rendszeres termosztátcserét jelent Meglepő módon egy szívó benzines, az N43-as motorkódú négyhengeres igényli a legtöbb odafigyelést, ami rendszeres termosztátcserét jelent

A fényképen szereplő, 185 ezer km-es futásteljesítményű példánynál már a kopott volánt védő utólagos bőrhuzat is foszladozni kezdett. Ezenkívül a vezetőülés kopott ki a bal szélen a sok be- és kiszállás miatt, de más nyoma nem maradt az eddigi életének. A széria elejéből származó karosszéria a hátsó sárvédő és a lökhárító találkozásánál szinte mindig rohad, egyébként a küszöbökön jelentkezik a korrózió, gyakran úgy, hogy csak az autó alá nézve lesz látható. Még a sok kényelmi és biztonsági felszereléssel rendelkező példányoknál sem kell elektromos problémákra számítani, meglepő módon az összes autóba beszerelt, az elektromos ablakokat és tükröket vezérlő számítógép szokott csak elromlani, ezt gyorsan cserélik, mert ismert probléma és hamar van alkatrész.

Nyugat után délről

A nagy hazai kereslet miatt egyébként nem csak Németországból érkeznek hozzánk az E46-os BMW-k, a fényképeken szereplő autó például Szlovéniából érkezett, életét pedig Berlinben kezdte. A biztonság kedvéért már túl van a termosztátcserén (N43B16 a motorkód), egyébként a fotókon látható állapotban, enyhe jégverésnyomokkal kínálják eladásra. A forgalomba helyezéssel megvárják a vásárló jelentkezését, de már jelen állapotában is nagy az érdeklődés iránta.

A látszat nem csal, de érdemes az autó alá nézni vásárlás előtt – a küszöb belső része szokott rohadni. Tavaly összesen 5924 db használt 3-as érkezett hazánkba, a kontingens zöme az E46-os szériát képviseli A látszat nem csal, de érdemes az autó alá nézni vásárlás előtt – a küszöb belső része szokott rohadni. Tavaly összesen 5924 db használt 3-as érkezett hazánkba, a kontingens zöme az E46-os szériát képviseli

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!