Előkelő helyeken szerepel a használtautó-behozatali statisztikákban a Passat, azon belül is valószínűleg a dízelmotoros kombi a legnépszerűbb – nem véletlenül. Persze az adagolófúvókás négyhengeresek járáskultúrája kívánnivalót hagy maga után, de megbízhatóbbak a későbbi, keresztmotoros generációnál, a lényeg, hogy kerüljük a Siemens elektronikával felszerelt példányokat – több forrásból is ezt az információt kaptuk.

A kormányon látszik az eltelt 321 000 km, egyébként frissnek hat az utastér, még a vezetőülés széle se szakadt ki. Tágas a második sor A kormányon látszik az eltelt 321 000 km, egyébként frissnek hat az utastér, még a vezetőülés széle se szakadt ki. Tágas a második sor

A fényképeken egy, az utolsó évből származó példány látható, 2,0 literes, 16 szelepes dízelmotorral, zömében német autópályákon lefutott 320 ezer km-es teljesítménnyel. Ebbol gond nélkül letagadhatna vagy 200 ezret, olyan jó állapotban van egyébként a karosszéria és az utastér. Az első lökhárítón látható két apróbb sérülés, belül szakadásmentes a kárpit, s a raktérpadlón sem látszik nyoma a használatnak. Amíg a konszern hasonló korú autóinál általános betegség a beltér műanyagjainak kopása, ezen a példányon nyoma sincs ilyesminek, egyedül a kormány bőrborításán látszik, hogy sokat markolta azt a sofőr(ök) keze, de az eladó nem kívánta rákölteni azt a pár tízezer Ft-ot, amibe az újrabőrözés kerülne. Ezt meghagyja az új gazdának, aki aztán akár újabb 300 ezer km-t is beletekerhet majd az autóba. A tapasztalatok szerint ezeknél az autóknál nem ritka a 600 ezer kilométeres futásteljesítmény elérése különösebb extra kiadás nélkül – persze a kopóalkatrészek cseréjéről nem szabad megfeledkezni, élen a vezérléssel, szigorúan betartva a csereperiódust. Az Audi típusokkal rokon, több lengőkaros első-hátsó felfüggesztés, különösen annak sok gumi alkatrésze nagyobb figyelmet kíván a hazai utakon, egyébként nem nagyon tudtak olyan hibákat felsorolni a megkérdezett autószerelők, amelyek jellemzőek lennének erre az autóra. Talán azt, hogy ha gond van az automatikus váltóval, bizony több százezer Ft-os kiadásra számíthat a tulajdonos.

Fontos időben cserélni a vezérlést, erre kényes a TDI. Fotó: Lővei Gergely Fontos időben cserélni a vezérlést, erre kényes a TDI. Fotó: Lővei Gergely

A 2000-ben történt modellfrissítés keretében nem csak a megjelenést alakították át, de a korábban rengeteg problémával küzdő elektromos rendszert is megbízhatóvá tették. A teljesen cinkelt karosszéria miatt a korrózió nem téma, kivételt a karambolban sérült autók jelentenek. Az évek során sokféle motorral kínálták a Passat hosszmotoros változatát, amelyek közül egyértelműen az 1,9 literes dízel volt a legnépszerűbb, a magasabb fenntartási költségek miatt a 2,5 literes, V6-os TDI is a kínálat alján mozog, míg benzinmotorokból érdemes az 1,6 literesnél nagyobbat választani, ekkora méretű autónál nem fogyasztanak érdemben többet az 1,8-2,0 literes négyhengeresek, mert kevésbé erőlködnek. A hat- és nyolchengeres benzinesek ritkák, magas fogyasztásúak, a piacon csak elvétve találkozni velük. A piac beárazta a legnépszerűbb kombinációt, ami dízelmotort és kombi karosszériát jelent. Arra vigyázni kell, hogy rengeteg az eleve bontásra behozott példány, az ebből adódó olcsó alkatrészköltségek miatt karambolos autókat is helyreállítanak – nagy a kínálat, gyanús autó esetén álljunk tovább, napokon belül találhatunk egy, az igényeinknek-pénztárcánknak megfelelő példányt.

Könnyen pakolható, öblös csomagtér – persze a kombi drágább. Érintetlen peremdíszléc, gyári matrica a pótkerék mellett Könnyen pakolható, öblös csomagtér – persze a kombi drágább. Érintetlen peremdíszléc, gyári matrica a pótkerék mellett

Piacmustra
Hatalmas a kínálat ebből a Passatból, úgy 750 ezer Ft táján kezdenek épkézláb autók megjelenni, de csak 1 millió Ft környékén lesz igazán széles a választék. Sok a még külföldi papíros autó, még több a frissen honosított példány. Döntően dízeleket kínálnak eladásra 200-300 ezer km-es futásteljesítménnyel.
A fényképeken szereplő autót 1,29 millió Ft-ért kínálják, és az eladó biztos benne, hogy el fogják vinni – még ha pár hónapot is kell majd várnia. Tapasztalatai szerint bőven vannak olyan vásárlók, akik elég hamar ráunnak a keresgélésre, és szívesen megfizetik az állapotot, amiért akár több száz km-t is hajlandók utazni – ez a Passat nemcsak jól néz ki, hanem műszakilag is rendben van. A honosítást követően egy időszakos szervizt kapott egy márkafüggetlen szervizben, ahol átvizsgálták, hibát nem találtak.

Csak tavaly 5170 db használt Passat jött be az országba, ennek zöme 1997 és 2007 közötti gyártású Csak tavaly 5170 db használt Passat jött be az országba, ennek zöme 1997 és 2007 közötti gyártású

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!