Hobbiterepesek

2011. szeptember 27. (kedd) Molnár József

Városban, sztrádán és szabadidős tevékenységhez is ideális választás lehet a BMW X3-as és a Toyota RAV4-es.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A kompakt SUV-k jellemzője, hogy nem hosszabbak egy alsó-középkategóriás kombinál, rakterük öblös, s a magasabb üléspozíció miatt jó a kilátás a forgalomra. A döntő szempontok között persze ott az összkerékhajtás is, de az X3-ashoz és a RAV4-eshez hasonló kaliberű autókkal igen ritkán találkozni murvás utakon. A 4x4-es hajtáslánc vontatásnál vagy téli körülmények között jön jól, kemény terepjárásra egyik modell sem alkalmas. Az X3-as feszes futóműve, közvetlen kormányzása révén olyan egzaktan irányítható, akár egy sportos kompakt. Rossz úton haladva azonban több rugózási komfortra számítanánk tőle.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Toyota „békésebb” darab, az átlagos igényeknek jobban megfelel, keresztbordákon, kátyúkon áthajtva jobban tompít. Utastere valamivel szűkösebb, mint az X3-asé, viszont rekeszek, raktér és variálhatóság dolgában fricskát ad a BMW-nek. A hátsója a tologatható ülőlapok és az állítható dőlésszögű támlák révén akár 586 literes is lehet, ami a bajor 480-jával szemben markáns különbség.

ADAC-hibastatisztika: BMW X3-as az élen

  Ingerszegény BMW-belső, az anyagokon nem érződik a márka „prémium” mivoltának varázsa Ingerszegény BMW-belső, az anyagokon nem érződik a márka „prémium” mivoltának varázsa
A németországi autóklub (ADAC) hibastatisztikájában immáron negyedik éve vezeti a legmegbízhatóbb terepjárók rangsorát az X3-as. A Toyota üdvöskéje a 4. és a 6. hely között ingázik, ami szintén jó eredménynek számít. Az X3-as gyengéi között a lemerülő akkumulátor, a hibás üzemanyagpumpa (2004-ig), a turbófeltöltő (dízeleknél 2007-ig), az abroncsnyomás-kontroll (2008-ig) és a generátor szerepel. Visszahívási akció keretében módosították a 2004. január és június között gyártott példányok szervórendszerét. Az érintett változatokon a kormány és a hidraulikus pumpa közötti szakaszon jelentkező szivárgás miatt ugyanis jelentősen csökkent a rásegítés mértéke. A 2004. december és 2005. január közötti 3.0d változatokon néha nem lehetett beindítani a motort, ennek kiküszöbölésére kicserélték a hibás Bosch magasnyomású üzemanyagpumpát. Bár csak az USA-beli modelleket érinti, de a jelentős külföldi behozatal miatt érdemes a 2006-os példányok légzsákvisszajelző lámpájának jelzéseit figyelni. Ha világít, akkor vélhetően szenzorhiba áll a háttérben. Előfordultak olyan esetek, amikor balesetkor nem nyílt ki az utasoldali légzsák, a problémát új érzékelő beszerelésével orvosolták.

  A csomagok rögzítését a BMW-ben csúszkás sínrendszer segíti. A csomagok rögzítését a BMW-ben csúszkás sínrendszer segíti.

Kisebb tömítésproblémák is jelentkezhetnek az X3-asnál, a napfénytető szigetelő gumija elállhat, az ajtótömítések sem mindig tökéletesek, és a burák belsejében is tapasztalható párásodás. A gyakori izzókiégés, a néha összevissza működő elektromos ablak és a hazánkban nem nagyon használható navigátor adhat még okot bosszúságra. Az igazán takarékos változat a 2,0-es dízel, ezzel nem ördöngösség 8 l/100 km környéki átlaggal járni, de a 3 literes gázolajosok már 2-3 literrel többet kérnek.

  Egészen gusztusos és vidám hangulatú a Toyota műszerfala. Nyomógombos az indítás és a motorleállítás Egészen gusztusos és vidám hangulatú a Toyota műszerfala. Nyomógombos az indítás és a motorleállítás
A RAV4-esek tulajai az ADAC kivonuló egységeit legtöbbször a lemerülő akkumulátor (különösen 2007-ig volt gyakori), dízelek esetén motorvezérlési zavarok és a befecskendező rendszer problémái miatt hívták. Gondot okozott még az elduguló részecskeszűrő (2006-2008) és az indításgátló (2007-ig) is. A Toyota 2010 februárjában a gázpedálmodul cseréje miatt rendelt el visszahívási akciót, a díjmentes átvizsgálás és a csere körülbelül egy órát vett igénybe. Enyhe beázási foltok előfordulhatnak, főleg az első ajtóknál, a kesztyűtartó fedele néha nehezen csukható, a manuális váltókar pedig kissé furcsa szögben áll.

  A Toyota hátsó ajtaja oldalra nyílik, kitárásához nagy helyre van szükség A Toyota hátsó ajtaja oldalra nyílik, kitárásához nagy helyre van szükség

A 2,0-es benzines aggregáttal meglepően harmonikusan és jól mozog az autó, a fogyasztása sem eget verő (kb. 10 l/100 km), ráadásul megbízhatóságuk is jobb, mint a dízeleké. A 2,2-es gázolajosok közül általában az erősebb (létezik 136 lóerős is), 177 lovas példányokat jellemzik gyengeségek. Olajfogyasztásuk két csere között jócskán meghaladhatja a gyári előírás szerinti normát, turbócsőleválás, valamint dugattyú és porlasztócsúcs-problémák is előfordulhatnak.

  Az X3 2.0d-ből (2005) és a RAV4 2.2 D-4D-ből (2006) is 3,9 millióba kerülnek a legolcsóbb darabok Az X3 2.0d-ből (2005) és a RAV4 2.2 D-4D-ből (2006) is 3,9 millióba kerülnek a legolcsóbb darabok

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hobbiterepesek

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Opel Cascada 1.6 SIDI Turbo, BMW R 1200 GS Adventure
  • Vezettük: Citroën C4 Cactus és Citroën C1, Audi A3 Sportback e-tron, Seat Leon ST 4Drive
  • Tanácsadó: Gondok az olajnyomással
  • Haszonjármű melléklet: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Mercedes Sprinter, Setra S 515 HD, Renault Trucks C és K sorozat, Ford Transit Courier, Nissan e-NV200, Opel Vivaro, Iveco Daily, Fiat Dobló Cargo 1.6 Mjet Maxi XL, Fiat Ducato 2.3 Mjet 150 MH2

Aktuális: Auto Bild 2014. július-augusztus

Autó-Motor aktuális címlap
  • Összehasonlítás: Kompakt ötajtósok: Ford Focus 1.6 TDCi, Opel Astra 1.6 CDTI, Peugeot 308 1.6 e-HDi, Renault Mégane 1.5 dCi Stop&Start, Volkswagen Golf Blue TDI. Prémium szabadidő-autók: Audi Q5 3.0 TDI Clean Diesel quattro S tronic, Mercedes GLK 350 CDI 4Matic, Porsche Macan S Diesel
  • Vezettük: Citroen C4 Cactus, Jeep Cherokee, Volkswagen Caddy Kombi 2.0 TDI DSG 4Motion
  • Exkluzív: Leyat Hélica propellerautó
  • Technika: Volkswagen Passat B8
  • 100 000 km: Volvo V60 D2 DRIVe

Időjárás

Budapest

zápor
31 °C
17 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?