Hobbiterepesek

2011. szeptember 27. (kedd) Molnár József

Városban, sztrádán és szabadidős tevékenységhez is ideális választás lehet a BMW X3-as és a Toyota RAV4-es.

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A kompakt SUV-k jellemzője, hogy nem hosszabbak egy alsó-középkategóriás kombinál, rakterük öblös, s a magasabb üléspozíció miatt jó a kilátás a forgalomra. A döntő szempontok között persze ott az összkerékhajtás is, de az X3-ashoz és a RAV4-eshez hasonló kaliberű autókkal igen ritkán találkozni murvás utakon. A 4x4-es hajtáslánc vontatásnál vagy téli körülmények között jön jól, kemény terepjárásra egyik modell sem alkalmas. Az X3-as feszes futóműve, közvetlen kormányzása révén olyan egzaktan irányítható, akár egy sportos kompakt. Rossz úton haladva azonban több rugózási komfortra számítanánk tőle.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A Toyota „békésebb” darab, az átlagos igényeknek jobban megfelel, keresztbordákon, kátyúkon áthajtva jobban tompít. Utastere valamivel szűkösebb, mint az X3-asé, viszont rekeszek, raktér és variálhatóság dolgában fricskát ad a BMW-nek. A hátsója a tologatható ülőlapok és az állítható dőlésszögű támlák révén akár 586 literes is lehet, ami a bajor 480-jával szemben markáns különbség.

ADAC-hibastatisztika: BMW X3-as az élen

  Ingerszegény BMW-belső, az anyagokon nem érződik a márka „prémium” mivoltának varázsa Ingerszegény BMW-belső, az anyagokon nem érződik a márka „prémium” mivoltának varázsa
A németországi autóklub (ADAC) hibastatisztikájában immáron negyedik éve vezeti a legmegbízhatóbb terepjárók rangsorát az X3-as. A Toyota üdvöskéje a 4. és a 6. hely között ingázik, ami szintén jó eredménynek számít. Az X3-as gyengéi között a lemerülő akkumulátor, a hibás üzemanyagpumpa (2004-ig), a turbófeltöltő (dízeleknél 2007-ig), az abroncsnyomás-kontroll (2008-ig) és a generátor szerepel. Visszahívási akció keretében módosították a 2004. január és június között gyártott példányok szervórendszerét. Az érintett változatokon a kormány és a hidraulikus pumpa közötti szakaszon jelentkező szivárgás miatt ugyanis jelentősen csökkent a rásegítés mértéke. A 2004. december és 2005. január közötti 3.0d változatokon néha nem lehetett beindítani a motort, ennek kiküszöbölésére kicserélték a hibás Bosch magasnyomású üzemanyagpumpát. Bár csak az USA-beli modelleket érinti, de a jelentős külföldi behozatal miatt érdemes a 2006-os példányok légzsákvisszajelző lámpájának jelzéseit figyelni. Ha világít, akkor vélhetően szenzorhiba áll a háttérben. Előfordultak olyan esetek, amikor balesetkor nem nyílt ki az utasoldali légzsák, a problémát új érzékelő beszerelésével orvosolták.

  A csomagok rögzítését a BMW-ben csúszkás sínrendszer segíti. A csomagok rögzítését a BMW-ben csúszkás sínrendszer segíti.

Kisebb tömítésproblémák is jelentkezhetnek az X3-asnál, a napfénytető szigetelő gumija elállhat, az ajtótömítések sem mindig tökéletesek, és a burák belsejében is tapasztalható párásodás. A gyakori izzókiégés, a néha összevissza működő elektromos ablak és a hazánkban nem nagyon használható navigátor adhat még okot bosszúságra. Az igazán takarékos változat a 2,0-es dízel, ezzel nem ördöngösség 8 l/100 km környéki átlaggal járni, de a 3 literes gázolajosok már 2-3 literrel többet kérnek.

  Egészen gusztusos és vidám hangulatú a Toyota műszerfala. Nyomógombos az indítás és a motorleállítás Egészen gusztusos és vidám hangulatú a Toyota műszerfala. Nyomógombos az indítás és a motorleállítás
A RAV4-esek tulajai az ADAC kivonuló egységeit legtöbbször a lemerülő akkumulátor (különösen 2007-ig volt gyakori), dízelek esetén motorvezérlési zavarok és a befecskendező rendszer problémái miatt hívták. Gondot okozott még az elduguló részecskeszűrő (2006-2008) és az indításgátló (2007-ig) is. A Toyota 2010 februárjában a gázpedálmodul cseréje miatt rendelt el visszahívási akciót, a díjmentes átvizsgálás és a csere körülbelül egy órát vett igénybe. Enyhe beázási foltok előfordulhatnak, főleg az első ajtóknál, a kesztyűtartó fedele néha nehezen csukható, a manuális váltókar pedig kissé furcsa szögben áll.

  A Toyota hátsó ajtaja oldalra nyílik, kitárásához nagy helyre van szükség A Toyota hátsó ajtaja oldalra nyílik, kitárásához nagy helyre van szükség

A 2,0-es benzines aggregáttal meglepően harmonikusan és jól mozog az autó, a fogyasztása sem eget verő (kb. 10 l/100 km), ráadásul megbízhatóságuk is jobb, mint a dízeleké. A 2,2-es gázolajosok közül általában az erősebb (létezik 136 lóerős is), 177 lovas példányokat jellemzik gyengeségek. Olajfogyasztásuk két csere között jócskán meghaladhatja a gyári előírás szerinti normát, turbócsőleválás, valamint dugattyú és porlasztócsúcs-problémák is előfordulhatnak.

  Az X3 2.0d-ből (2005) és a RAV4 2.2 D-4D-ből (2006) is 3,9 millióba kerülnek a legolcsóbb darabok Az X3 2.0d-ből (2005) és a RAV4 2.2 D-4D-ből (2006) is 3,9 millióba kerülnek a legolcsóbb darabok

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hobbiterepesek

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

zápor
23 °C
10 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?