Omega kombim története már ismert Önök előtt, a folytatásban a hibafeltárás és -megoldás újabb fejezetei kapnak szerepet. Katalizátorcserét jelzett előre a diagnosztika, a becsült 40 ezer Ft + munkadíjból végül 138 000 Ft-os számla lett, mert kiderült, hogy a középső kipufogódobok cseréjével se lehet várni. Talán a tervező se tudja, hogy miért kell egy 4 hengeres motor kipufogórendszerét az egyesülést követően két részre osztani, hogy aztán megint egy hátsó dobon keresztül távozzanak a gázok, de ennek köszönhető, hogy egyáltalán tudtam haladni. Az egyik középső dob háza rohadt volt, a másikban a gázterelő lemezek már annyira összeestek, hogy fizikailag nem járta át a kipufogógáz. A csatát megnyertük, a háború még tombol…

Fényes tisztítóval kezelték a műszerfalat, így ha rásüt a nap, alig látni ki a szélvédőn. Fotó: Lővei Gergely Fényes tisztítóval kezelték a műszerfalat, így ha rásüt a nap, alig látni ki a szélvédőn. Fotó: Lővei Gergely

A csípős reggeleken az alapjárat elméleti dolog volt az első egy percben, már a kormány elfordítására lefulladt a motor, erősen benzinszagú volt a kipufogógáz, tehát túlságosan dús volt a keverék. Korábban már jelzett kipufogógáz-visszavezető szelep hibát a számítógép, de az nem tért vissza törlést követően, a kipufogó új, más nem lehet a hiba. Persze más volt a hiba. Az EGR-szelep tisztítása után kiderült, hogy nem bele való a hűtővíz-hőmérséklet érzékelő, úgyhogy kicserélték – most már csak a műszer nem mutatja a hőfokot –, ami javított a helyzeten. Végül a légtömegmérőt is ki kellett cserélni, hogy helyreálljon az alapjárat stabilitása. Maga az alapjárat még hallhatóan-érezhetően háromhengeres az első pillanatokban, a benzinszag megszűnt, az autó nem fullad le, ötlet nincs.

Légtömegmérő = néhány ellenállás aranyáron. Érezhetően könnyebben üzemel a motor a javítások után, de reggelente még háromhengerezik Légtömegmérő = néhány ellenállás aranyáron. Érezhetően könnyebben üzemel a motor a javítások után, de reggelente még háromhengerezik

A fedélzeti diagnosztika azért nem jelzett hibát, mert a tűréshatárokon belül működtek a különféle alkatrészek, és amikor minden összeadódott, rögtön le is fulladt a motor, nem volt ideje megjegyezni a hibát. Ez utóbbi javítással egyébként jól is jártam, kerestem 2 liternyi benzint. A szerviz előtt enyhén lejtős részen leállított Omega ugyanis egyszerűen nem akart beindulni, pedig még vagy 8-10 liter volt a tankban, de valamiért ez nem jutott el a benzinszivattyúig. Hoztak bele még 10 liter benzint, a 47 ezer Ft-os számla + 10 liter benzinért 50 ezer forintot fizettem. Mi ez utóbbira a megoldás? Tankoljak negyed tanknál és vigyem már innen ezt a k…ombit – javasolták.

Szakadt, de nem kopott az óriási raktér – párszor már hasznát vettem. Ragasztószalag tartja a helyén a csomagtérajtó belső burkolatát Szakadt, de nem kopott az óriási raktér – párszor már hasznát vettem. Ragasztószalag tartja a helyén a csomagtérajtó belső burkolatát

A lapát töröl, a zár nyit

Kezdettől fogva bosszantott, hogy a hátsó ablaktörlő nem ért hozzá az üveghez, még csak nem is maszatolta a vizet. A rozsdás kar átmozgatása és megolajozása sem segített a helyzeten, a rugó már egyszerűen nem volt elég erős. Egy bontóból származó darabra kellett kicserélni az egész kart. Ekkor, mármint a bontó látogatáskor, egy központizár-motor is beszerzésre került, mert a jobb első ajtó minden javítási kísérlet (csatlakozások és kábelek ellenőrzése) ellenére sem engedelmeskedett a központi zár parancsainak.

Folyik a rozsda a márkajelzésnél, egyébként is tele van hólyagokkal – cserélni kell a csomagtérfedelet - de ez csak úgy 5 méterről nyilvánvaló Folyik a rozsda a márkajelzésnél, egyébként is tele van hólyagokkal – cserélni kell a csomagtérfedelet – de ez csak úgy 5 méterről nyilvánvaló

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!