Miután a TDI-botrány az Egyesült Államokban utolérte a Porschét, a német cég több száz dízelmotoros autója ragadt benn a kikötőkben és a márkakereskedésekben még 2015-ben. Ezeket az autókat visszaszállították Európába, ahol azokat először is átépítették az európai előírásoknak megfelelően (lámpák, figyelmeztető matricák és légzsákok cseréje, új motorvezérlő szoftver feltöltése), majd Litvániában forgalomba helyezték őket, majd kivonták, és ezt követően Németországban próbálnak túladni rajtuk – jogilag használtautóként, miközben a valóságban két éves, de nullkilométeres autókról van szó. Azért volt szüksége a gyárnak a baltikumi kitérőre, mert Németországban épp nem lehet újautóként forgalmazni a dízel Cayenne-eket a TDI-botrány miatt ugyanis megvonták a típusengedélyt. A Porsche újságírói megkeresésre adott rövid válasza szerint minden vonatkozó törvényt betart, és nem célja az akcióval a forgalmazási tilalom megkerülése, csak a veszteség mérséklése.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!