Manapság már sokéves autók esetén is elrendelnek visszahívásokat az autógyártók, az ilyen javításokat természetesen a márkaszervizekben végzik el, de ezen, tegyük hozzá ritka alkalmak kivételével is érdemes a használtautó-tulajdonosoknak felkeresniük ezeket a javítóműhelyeket. Ha másért nem, a rutin miatt. Egy márkaszervizben egy szerelő napi 4, heti 20, havi 80, évi 800 esetben javítja az adott márka típusait, ez idő alatt olyan rutinra tesz szert, amivel a „maszek” autójavítók nem rendelkezhetnek.

Ha nem olajcseréről van szó, hanem valami olyan munkáról, amely során például az utastér egyes burkolatait kell eltávolítani, biztosak lehetünk abban, hogy nem törik a rögzítő fül, az összeszerelés után nem fog zörögni az adott burkolati elem. Arról nem is beszélve, hogy a tapasztalat miatt gyorsabban elkészül a munka, és az olyan hibákat, amelyeket máshol csak többszöri javítás után tudnak elhárítani, a márkaszervizekben jó eséllyel elsőre megcsinálnak – rutinból.

A rutin miatt a bonyolultabb szereléseket gyorsabban képesek elvégezni a márkaszervizek. Érdemes az árak után érdeklődni, gyakoriak az akciók A rutin miatt a bonyolultabb szereléseket gyorsabban képesek elvégezni a márkaszervizek. Érdemes az árak után érdeklődni, gyakoriak az akciók

Akinek számít, hogy időben elkészüljön a javítás, vagy karbantartás, annak is érdemes az importőrrel szerződéses kapcsolatban álló szervizbe mennie. Ezeknél ugyanis a kopó/fogyó alkatrészek mind raktáron vannak, nem kell a fővárosban pár órás, vidéken esetenként másnapi érkezéssel alkatrészt rendelni, és abban is biztosak lehetünk, hogy a megfelelő alkatrészt kapja az autónk. A márkaszervizekben az ügyféllel való kapcsolattartásra is nagy figyelmet fordítanak, telefonon, vagy e-mailben értesítik, ha elkészül az autója, de az esetleges késlekedést okozó problémáról is azonnal tájékoztatják.

Az ügyfél az érdi szalonba lépve láthatja, épp hol tart autójának javítása Az ügyfél az érdi szalonba lépve láthatja, épp hol tart autójának javítása

Végül itt van az ár kérdése. Sokan drágállják a márkaszervizeket, de ezt is inkább megszokásból teszik, hiszen gyakran még arra sem veszik a fáradtságot, hogy legalább telefonon érdeklődjenek. Pedig az utóbbi években jelentősen levitték áraikat a márkaszervizek, a forgalmazók is különféle akciókat hirdetnek, arról nem is beszélve, hogy egy összetett javítást egy tető alatt el tudnak végezni a márkaszervizek. Egy karambolos javítás helyreállítása után rögtön az egyéb sérült alkatrészek cseréjét is elvégzik házon belül, ráadásul az ügyintézés terhét is leveszik az ember válláról. A legális szerviz-árakat nézve a független autójavítók sem tudnak sokkal kedvezőbb ajánlatot adni a márkaszervizeknél. Mindemellett a márkaszervizek betartják a javításokra, beépített alkatrészekre vonatkozó törvényben előírt garanciás feltételeket. Amíg egy „okosba” megoldott javításnál két héttel később már elzavarják az embert, hogy ez nem a mi hibánk volt, addig egy márkaszervizben a garanciaidő lejárta előtt egy nappal is helytállnak a munkájukért. Nem is beszélve olyan extra szolgáltatásokról, mint a helyszíni munkafelvétel, majd az autó házhoz szállítása a javítást követően, vagy a sofőrszolgálat, amikor a szerviből a kívánt helyre szállítják a megrendelőt, majd onnan a nap végén elviszik autójához. A várakozás idején adott ingyen kávén kívül ilyesmivel is kedveskednek egyes márkakereskedésekben az ügyfeleknek.

Általában tiszta, lemosott autót kap vissza az ügyfél a márkaszerviz-látogatás után Általában tiszta, lemosott autót kap vissza az ügyfél a márkaszerviz-látogatás után

Cikkünk elkészítéséhez az Opel Di-Fer márkakereskedés nyújtott segítséget.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!