Az MKB-Euroleasing Autópark Zrt. berkeiből került egy standard kivitelű, korábban három éven keresztül a dunántúli régióban szolgálatot teljesítő példány lapunkhoz. A 2009-es tesztjárgány relatíve alacsony futásteljesítménye miatt később bekerült a csereautó-flottába, így 2013 februárjáig a BRFK-nál teljesített szolgálatot. Hozzánk 75 872 km-rel érkezett a Focus, melyet tucatnyi társával együtt 1,5 és 2 millió forint közötti áron hirdettek meg, állapot és futásteljesítmény függvényében.

Standard belső, a rádió körül egy-két extra furattal. A kormányzás közvetlen, a váltó pontos, csak a kuplung fogott kissé magasan Standard belső, a rádió körül egy-két extra furattal. A kormányzás közvetlen, a váltó pontos, csak a kuplung fogott kissé magasan

Egyedi extrák és azok nyomai a Fordon

Az extra igénybevétel miatt a Focus kombikat néhány egyedi kiegészítővel látták el. Az egykori rendőrségi járművek alapja egy Trend szintű változat, melyet nagyobb kapacitású akkumulátorral, teljes értékű pótkerékkel, elválasztóráccsal és fényszórómosóval láttak el. Kapott az autó még hátsó elektromos ablakmozgatást, a csomagtérbe szivargyújtó aljzatot és két utólagos tétel is bekerült a csomagba.

Utóbbiak az alsó acél motorvédő lemez és a méretpontos, magas peremű gumi raktértálca. Az ülések sprőd, de masszív, már-már strapabíró, bútorszövetszerű kárpitozást kaptak. Szakadt felületet nem, de megnyúlt textilrészt azért találtunk az első sorban. A vezetőülés eléggé kiült, a tesztalanyban markánsan balra lejtett, így kanyarban érdemes a kormányt határozottabban markolni. A kuplungpedál kissé magasan fogott, a gyors kopás vélhetően a sok városi használat számlájára írható, ahogy az enyhén kopogó első futómű is – talán a lengőkarok fáradtak el.

X-akták: cigarettacsikk nyoma az egyik műanyag kilincsen. A hátsó plafonlámpa alatt beázás, amiről egy tetőfurat tehet. Szakadt kézifékszoknya, de a váltóé is ilyen X-akták: cigarettacsikk nyoma az egyik műanyag kilincsen. A hátsó plafonlámpa alatt beázás, amiről egy tetőfurat tehet. Szakadt kézifékszoknya, de a váltóé is ilyen

A kabin állapota korrekt, a középkonzolon találni egy-két fúrásnyomot, a váltószoknya és a kézifékkar huzata szakadt, de semmi tragikus gányolás, az összkép nem lehangoló. Kívül körbejárva az autót az átlagosnál több az apró fényezési sérülés, ajtó rányitásból eredő horzsolás, vagy épp kavicsfelverődés. A tetőn a korábbi fényhíd helyét ledugózták, azonban az utólagos hátsó antenna körül a szigetelés már nem sikerült ilyen tökéletesre – esőben itt beázik az autó, ilyenkor a mennyezeti világítás körül nagy folt, a csomagtérrolón pedig jókora tócsa jelenik meg. A Focus kombi műszaki állapota, vezethetősége a vélhetően eseménydús múlt dacára sem kíván kompromisszumot.

Extra a csomagtértálca, az elválasztó rács és a 12 voltos csatlakozó Extra a csomagtértálca, az elválasztó rács és a 12 voltos csatlakozó

A 100 lóerős, 150 Nm-es 1,6-os derekasan húz, rugalmassága, egyenletes erőkifejtése több mai, modernebb autóval is felvenné a versenyt. Az ötfokozatú váltó még most is pontosan kapcsolható, a végáttétel nem túl rövid, ennek fórja, hogy a megengedett legnagyobb autópálya-tempónál nem süketülünk meg, és a fogyasztás is elfogadható szinten tartható. 130 km/óránál 3700-at forog percenként a főtengely, a közel 2700 kilométeres próba során 6,7 l/100 km-es átlagfogyasztást regisztráltunk. A sportos futóműhangolás az ésszerű kerékméret (15 col) és a ballonos abroncsok (195/65) választása miatt kellő rugózási komfortot szavatol. Nem nagy kunszt a Focus kombival tempósan kanyarodni, ugyanakkor kátyúba hajtva sem kell a fogtömésünket félteni.

Remek választás a Focus kombihoz az 1,6-os benzines, ereje és fogyasztása is korrekt Remek választás a Focus kombihoz az 1,6-os benzines, ereje és fogyasztása is korrekt

A kabin elöl-hátul szellős, a második sorba alkalomadtán akár három felnőtt (rab) is elfér. A rakteret az utasfülkétől masszív rács választja el, a padlót pedig méretpontos, vízhatlan tálca borítja. A 480 literes hátsó az ülésdöntés és a rács kiszerelését követően egészen 1525-ig bővíthető, a Ford terhelhetősége 550 kilogramm. A rendőrségi Focus kombik legnagyobb fórja, hogy a piaci árakhoz képest nyomottabb összegért, leellenőrizhető szervizmúltat és garantált kilométert kínálnak. Az apróbb szépséghibák vélhetően egy leendő melós kombinál, netán taxinál amúgy sem perdöntők.

A flotta (2009–2012) tagjai átlagosan 125 000 km-t futottak, a vételárak 1,5-2,0 millió között ingáznak A flotta (2009–2012) tagjai átlagosan 125 000 km-t futottak, a vételárak 1,5-2,0 millió között ingáznak

TETSZETT
– tágas kabin/raktér
– dinamikus és takarékos motor
– vállalható állapot
– vezetett szervizkönyv

NEM TETSZETT
– sok apró szépséghiba
– beázás a tetőantennánál
– kiült vezetőülés

ÖSSZEGZÉS
Nem a makulátlan esztétikai állapot az ex rendőrségi Fordok erőssége, de a jó műszaki kondíció, a garantált futásteljesítmény, a néhány egyedi extra és a nyomott vételár sokaknak bejöhet. A potenciális érdeklődőknek rossz hír, hogy a visszavett Focus kombik zömét már külföldre értékesítették.

Ford Focus Kombi 1.6 2009
Összlökettérfogat: 1596 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16
Maximális teljesítmény: 74 kW (100 LE) 6000/min
Maximális forgatónyomaték: 150 Nm 4000/min

Hossz./szél./mag.: 4475/1840/1490 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás (kg): 1200/550 kg
Csomagtér: 480/1525 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,2 s
Maximális sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 8,7/5,5/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
Vételár: 1 500 000-2 000 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!