A háromhengeres gázolajos nem valami kulturált darab: hangos, erős rezonanciával dolgozik, ellenben szemtelenül alacsony fogyasztással és tisztességes dinamikájával szerez híveket. Az extrém mértékű vibrálás gyakran megrepeszti a szélvédőt, de ugyanez igaz a szívódízel kivitelekre (1.7 SDi, 1.9 SDi) is.

Persze az igazi nagyágyú az 1,9-es TDI (90-110 LE), ennek működése kifinomultabb, és dinamikája is igen acélos. A Polo további fórja, hogy nemcsak három- vagy ötajtósként, hanem limuzin (Classic) és kombi (Variant) karosszériával is kapható.

Még mai szemmel vizslatva is modernnek hat a Polo pultja Még mai szemmel vizslatva is modernnek hat a Polo pultja

Árban és állapotban is nagy a szórás

A vizsgált Polo-szériából (1995-2001) bőséges a kínálat, kb. 560 darab keresi új gazdáját. Az árak 120 ezertől indulnak, a sort pedig az 1,1 millió forintos példányok zárják. A frissítés előttiek ütközésbiztonsága 3, míg az 1999-től kapható „pofásabbaké” már 4 Euro-NCAP-csillagos. Cikkünk
alanya az utóbbi szériához tartozik, ennek megfelelően nemcsak a külcsín, hanem a belbecs is értékesebb. A divatos műszerfal erősen hajaz a Lupóéra, a kialakítás fiatalos, de a szokásos VW-betegségektől (málló felületű műanyagok) ez sem mentes.

Meglepően tágas a második sor, kényelmesek az első ülések Meglepően tágas a második sor, kényelmesek az első ülések

A hely korrekt, elöl akár termetesebbek is relatíve kényelmesen elférnek, hátul pedig alkalomadtán felnőtteknek sem kellemetlen az utazás. Különösen a fejtér meglepően szellős, e ponton több nagyobb típust is lepipál az ötajtós Polo. A raktér kisautós mércével elfogadható, a 245 literes far ülésdöntés után 975-re bővíthető.

Mély a 245 literes raktér Mély a 245 literes raktér

Egyrészt a kor, másrészt számos spórolásra visszavezethető megoldás miatt rendszeres gondozást kívánnak a Polók. A korai példányokon gyakori jelenség a rozsdásodás, a kilincs törése, a makacskodó ajtózár, a lepattogzó lakkréteg és a megfakult fényezés. Egyes gyenge minőségű belső elemek szörnyen nézhetnek ki, például: kormány, váltószoknya, ajtóbehúzók, ablakemelő-kapcsolók, kesztyűtartónyitó stb.

Fogyasztásával brillírozik a TDI Fogyasztásával brillírozik a TDI

A váltók gyakran karcosan kapcsolhatók, a motortérben pedig a pillangószelepek, a gyújtáskábelek, a vízcsövek és a termosztát állapotára érdemes figyelni. Az ABS jeladója sokszor megmakacsolja magát, ahogy az elektromos ablakemelők és a fényszóró magasságállítója is. Vásárlásnál érdemes a 60 lóerő feletti kiviteleket előnyben részesíteni, a gyengébb példányok lakott területen kívül nagyon vérszegények.

A rozsdavédelem nem mindenhol tökéletes, gócpontok: kerékjárati ívek és küszöbök A rozsdavédelem nem mindenhol tökéletes, gócpontok: kerékjárati ívek és küszöbök

TETSZETT
– elfogadható férőhely
– használható méretű raktér
– takarékos dízel
– modern pult (1999-től)

NEM TETSZETT
– zajos háromhengeres TDI
– csúnyán kopó műanyagok
– sok a lepukkant példány

ÖSSZEGZÉS
Az 1995-ben debütált Polónak kifejezetten jót tett a 99-es frissítés, nemcsak kívül (a szedán és a kombi itt nem változott), hanem belül is hatásosan újult meg a forma. Az 1,4-es dízel bárdolatlan, viszont fogyasztása 4 l/100 km környékén tartható.

VW Polo 1.4 PD TDI
Összlökettérfogat: 1422 cm3
Hengerek/szelepek: S3/6 turbódízel
Max. teljesítmény: 55 kW (75 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 195 Nm 2200/min

Hossz./szél./mag.: 3745/1630/1420 mm
Tengelytáv: 2405 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1392/1400 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1035/515 kg
Csomagtér: 245/975 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,9 s
Maximális sebesség: 170 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/3,6/4,4 l/100 km
Évjárat: 2001
Futásteljesítmény: 127 330 km
Vételár: 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!