Az Ibiza-alapokon nyugvó Cordobából létezett sportos háromajtós, családbarát kombi és lépcsőshátú is. A kiszemelt modell az utóbbi, a négyajtós kialakítású kis SEAT, még mai szemmel is egészen gusztusosan néz ki.

Az ajtóbehúzók szinte mindegyik példányban kopottak Az ajtóbehúzók szinte mindegyik példányban kopottak

A decens gyári hátsó spoiler sokat dob a megjelenésen, ahogy a jó állapotú fényezés is dicséretes. Belül már lehangolóbb az összkép, a műszerfal csupa kemény műanyagból épül fel, az elrendezés fantáziátlan, az ajtóbehúzók pedig mindenhol csúnyán kopottak. A málló borítású műanyag kapaszkodók a VW-konszern kis- és kompaktautóira jellemző típushibák, a vékonyka felső festékréteg igen rövid idő alatt lehámlik.

A 60 lóerős 1,4-es leginkább városba ajánlható, aki sztrádára is merészkedne, annak érdemes a 75 lóerő feletti benzines változatokat, vagy az 1,9-es dízeleket (68-110 LE) előnyben részesítenie.

455 literes csomagteret rejt a Cordoba hátsója

A második sorban meglepően nagy a hely, két átlagos termetű felnőtt gond nélkül el tud helyezkedni. Az öblös csomagtartó 455 literes, ami a szegmensben nagynak számít. A raktérfedelet teleszkópok emelik magasra, a rakodónyílás tágas, a hátsó ülések pedig 60:40 arányban osztva dönthetők. Az ADAC hibastatisztikája szerint a legtöbb Ibiza/Cordoba gondját a gyújtásrendszer, a motorvezérlés vagy a kipufogó gázvisszavezetés okozza, de a gyertyákkal és az elektromos berendezésekkel is előfordulhatnak problémák.

Ez itt a lényeg, felnőttek is gond nélkül elférnek a hátsó sorban Ez itt a lényeg, felnőttek is gond nélkül elférnek a hátsó sorban

A gyártás elején a dízeleket motorhűtési gondok miatt rendelték vissza, míg a 2000-es, fejlégzsákkal felszerelt változatokat esetleges légzsáknyitási szoftverzavar végett vizsgálták át. Gyakori gócpontok: üzemanyagpumpa, önindító, gyújtáskapcsoló, fékmunkahenger és kuplungbowden. Az alapjárat ingadozása, a gyors fékbetét- és tárcsakopás, a beragadó csomagtérzár és a szivárgó lengéscsillapítók esete sem ritka, ahogy az izzófoglalatok kontakthibája és a működésképtelen elektromos ablakok sem ismeretlen jelenségek. Sok a piacon a lestrapált darab, műszakis Cordobát már 160 000 forinttól (1994) kapni, a sort a 2003-ban forgalomba helyezett, 1,1 milliós példányok zárják. A kínálat bőséges (kb. 320 db), ebből a dízelek száma 60-ra, a kombiké (Vario) pedig 50-re tehető.

A formás far mögött 455 l várja a csomagokat A formás far mögött 455 l várja a csomagokat

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért