1980-88 között egy Trabant gyárban dolgozó lakatos 25 autót vitt ki a zwickaui gyárból, majd azokat alvázszám-cserével legalizálták, és értékesítették. A nyilvántartási rendszer hiányosságai miatt működött a rendszer 9 évig (azt megelőzően hajtott ki az új autókkal a gyárkapun, hogy azok bekerültek volna az elkészült autók leltárába), de végül lebukott a tolvaj, miután a régi alvázszámmal felszerelt új autók után nyomozó rendőrök rátaláltak a forrásra.
Ugorjunk a jelenbe, egészen pontosan a Wallis Motor Pest és Wallis Motor Duna nevű cégekhez, amelynek egy fiatal értékesítője pár hét alatt 25 nagy értékű, 1-3 éves fiatal használtautót vitt ki engedély nélkül a cég telephelyéről, ahogy arról a Magyar Nemzet is beszámolt. Az év eleji leltárnál tűnt fel a mintegy 150-250 millió Ft értékű hiány a Könyves Kálmán körúti telephelyen, ami egyébként sorompóval, kamerákkal és őrszolgálattal biztosított létesítmény – nem tartott sokáig kideríteni, hogy ki a gyanúsított. A rendőrség a nyomozás során megtalálta mind a 25 gépkocsit, amelyeket egy lezárt telephelyen őriznek, a nyomozás eddigi adatai szerint még nem bizonyított, hogy külső kereskedőkkel, nepperekkel is kapcsolatban állt-e a gyanúsított.

A nyitókép illusztráció.