15 millió TÜV-vizsgálat alapján a DEKRA tapasztalata: a Toyota Prius nem romlik el

2016. február 26. (péntek)

Itt a DEKRA 2016-os megbízhatósági jelentése, amelyben azt összesítették, hogy 50, 100 és 150 ezer km-es futásteljesítménynél mennyi hibát produkáltak az adott autók a német műszaki vizsgákon.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A mintaméret nagysága miatt a DEKRA vizsgálóállomásai által az elmúlt két évben elvégzett mintegy 15 millió darab műszaki vizsga (HU, hauptuntersuchung) tapasztalatait összesítve állították össze azt a listát, mennyire megbízhatóak az egyes autók. Csak azokat a hibákat vették figyelembe, amelyek az autóknak illetve az esetleges nem megfelelő karbantartásnak tudható be, például az ütközések utáni nem megfelelő helyreállítás nem jelenik meg ebben a felmérésben.


Nem csak életkor, de futásteljesítmény alapján is szétválogatták az eredményeket, így például az éves szinten keveset futó, de drága sportkocsik, amelyeket még akár tízéves korban is márkaszervizbe hordanak, nem kerülnek automatikusan az élre csak azért, mert nincsenek meghibásodásaik. A rendszeres karbantartásban részesülő cégautók még nagy futásteljesítménynél is megbízhatóan üzemelnek, de gyorsan kiöregednek ebből az értékelősből, ahol 50, 100 és 150 ezer kilométeres futásteljesítménynél nézik az egyes autótípusok hibáinak számát.

A legkevesebb hibája a Toyota Priusnak van, amely 13 éves korban nyeri meg 150 000 km-es futásteljesítmény mellett a kompakt kategóriát, hasonló korú járművek közül a Mercedes Vito/Viano és a Toyota Corolla Verso tudott felkerülni a DEKRA listájára, de nem kategóriagyőztesként.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
15 millió TÜV-vizsgálat alapján a DEKRA tapasztalata: a Toyota Prius nem romlik el

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér