Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik Nem csak a retró jelentheti a múlt értékeinek felelevenítését. Az 1 M Coupé például modern autó, de szellemisége a nyolcvanas években gyökerezik

Az utóbbi években kicsit túllőtt a célon az M GmbH, nem egyszerűen tökéletesítették az egyes BMW típusokat, hanem külön célgépeket alkottak, amelyek megjelenésükben csak nagy vonalakban emlékeztettek a szériaautókra, műszakilag külön utakon jártak. Magas fordulaton pörgő, ötliteres V10-es, hétfokozatú, robotizált váltó.

A BMW 1 M Coupé azonban visszatér a gyökerekhez, és az M GmbH első nagy dobását idézi fel. Az E30-as generációból készült M3-as BMW filozófiájának megfelelően készült az újdonság, ahhoz hasonlóan kiszélesítették a karosszériát, csavartak egy keveset a motoron, és könnyítettek az autón – jelen esetben minden extrafelszerelésért felárat kell fizetni, a fapados felszereltség miatt csak alaphelyzetben könnyű az autó.

Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel Ugyanaz a filozófia, ugyanaz a megvalósítás, csak húsz év különbséggel

Arról nem az M GmbH tehet, hogy a mai legkisebb autója is tanknak tűnik a kecses, húsz évvel ezelőtti M3-ashoz képest, és hogy a manapság könnyűnek számító 1495 kg nem kicsit túlsúlyos a korabeli 1200 kg-hoz képest. Igaz, most nem egy szívó négyhengeres, hanem egy két turbós soros hathengeres található az orrban. Mostmár nem egyszerű sperrdifi, hanem elektronikusan vezérelt M differenciálmű gondoskodik a megfelelő kanyarodásról, és a fakezű vezetőkre gondolva az elektronikus menetstabilizálónak van egy olyan állása is, amikor kontrollált keresztben autózást tesz lehetővé.

Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es Kövér disznó az első M3-ashoz képest a mai 1-es

Visszatérés a gyökerekhez. A BMW 1 M Coupé bebizonyítja, hogy nem muszáj retróban gondolkodni ahhoz, hogy megidézze valaki a múltját. Elég lehet, ha az egyszer már jól bevált receptet alkalmazzák egy új autón. Mert nem kell feltétlenül új motort és autót készíteni ahhoz, hogy überkirály BMW-t alkossanak, elég kihozni a maximumot a meglévő technikából.

Hozzászólások