Hol másutt, mint Trollhättanben készült a világ első, Dodge Viper motorral szerelt Saab 9-3-asa. A Zatzy fórumon mrspringer néven regisztrált felhasználó egy üres kombi karosszériával és egy burkolat nélküli Dodge Viper-rel kezdte, négy évvel később meg a világ egyik legütősebb kombijával fejezte be.

A 8,3 literes lökettérfogattal még a német izomkombik se képesek versenybe szállni, egyelőre még szériaállapotában van a hatalmas V10-es, de már biztos azon agyal az építő, hogyan tudná tovább erősíteni azt. Kívülről egyébként meglepően hű maradt az eredetihez a forma, mindössze az erősen kiszélesített kerékjáratok árulkodnak a turpisságról – mindez annak köszönhető, hogy nem a Dodge Viper vázra húzták rá a karosszériát, hanem az amerikai hajtásláncot építették be a svéd vázba.

Oldalról nézve csak nyolc henger látszik a kerékjáraton át - az utolsó két henger már az eredileg utastérnek számító részben van Oldalról nézve csak nyolc henger látszik a kerékjáraton át – az utolsó két henger már az eredileg utastérnek számító részben van

Két nagy feladat volt, a keresztben beépített, sornégy és V6-osok számár méretezett motorteret meg kellett növelni a hosszában beépített V10-es miatt, így a vezető és utasa meglehetősen szűk lábtérrel rendelkezik – cserébe viszont pillanatok alatt képes a távolságok legyűrésére az autó. A másik nagy építkezés a hátsó futóműnél történt, hiába létezik hátul diffis Saab 9-3, a Dodge Viper független felfüggesztése az eredetinél több helyet igényel – ennek megfelelően feljebb kellett vinni a csomagtér padlóját.

Négy évig tartott az építés, ami során a Saab karosszériába illesztették a Dodge Viper technikát Négy évig tartott az építés, ami során a Saab karosszériába illesztették a Dodge Viper technikát

Az utastérben is igyekezett a lehető legtöbbet megőrizni a svéd autóból az építő, a hatalmas púptól eltekintve a Viper kormánykerék az egyedüli újdonság. Mivel az autó csak most lett kész, pontos adataink egyelőre nincsenek arról, hány lóerős, hány kg-os, és egyáltalán milyen gyors a Saab 9-3 SRT10 MegaPower.

Elöl sok a hely, hátra meg kellett toldani a motorteret - de bent van a 8,3 literes V10-es Elöl sok a hely, hátra meg kellett toldani a motorteret – de bent van a 8,3 literes V10-es