Az első Volvo személyautó 1927-ben gördült ki a göteborgi gyárból, az ÖV4-es alapjaira építették az LV4-es haszonjárművet – 1999 óta a személyautós és haszonjárműves divízió csak nevében azonos. A Volvo 1950-ben felvásárolta a BM céget, nem sokkal k Az első Volvo személyautó 1927-ben gördült ki a göteborgi gyárból, az ÖV4-es alapjaira építették az LV4-es haszonjárművet – 1999 óta a személyautós és haszonjárműves divízió csak nevében azonos. A Volvo 1950-ben felvásárolta a BM céget, nem sokkal k

Az NH16-os „Vad Viking” tuningkamion 1600 lóerőt és 5500 Nm-t teljesít, 4,0 másodperc alatt van százon és 270 km/óra a vége. 2007-ben világrekordot állított fel, amikor álló helyzetből 1 km alatt 158,8 km/órás sebességre gyorsult Az NH16-os „Vad Viking” tuningkamion 1600 lóerőt és 5500 Nm-t teljesít, 4,0 másodperc alatt van százon és 270 km/óra a vége. 2007-ben világrekordot állított fel, amikor álló helyzetből 1 km alatt 158,8 km/órás sebességre gyorsult

Az LV4-es haszonjárműre az Arvika Vagnfabrik készített buszfelépítményt: az 5,7 méter hosszú jármű a sofőrön kívül 16 utast szállíthatott. 1944 cm3-es, 28 lóerős, oldalszelepelt motorja és háromfokozatú váltója volt Az LV4-es haszonjárműre az Arvika Vagnfabrik készített buszfelépítményt: az 5,7 méter hosszú jármű a sofőrön kívül 16 utast szállíthatott. 1944 cm3-es, 28 lóerős, oldalszelepelt motorja és háromfokozatú váltója volt

A Volvo a repülőgépiparban is érdekelt volt, 1941-ben éppen a Saabtól vette át a részleget, majd 2012-ben a brit GKN-nek adta el. Ez itt egy 8,14 méter hosszú, Saab J35J Draken, Svédország első szuperszonikus (a hangsebességnél gyorsabb) vadászgépe A Volvo a repülőgépiparban is érdekelt volt, 1941-ben éppen a Saabtól vette át a részleget, majd 2012-ben a brit GKN-nek adta el. Ez itt egy 8,14 méter hosszú, Saab J35J Draken, Svédország első szuperszonikus (a hangsebességnél gyorsabb) vadászgépe

A Volvo Construction Equipment (építőipari gépek) története egészen 1832-ig nyúlik vissza. Jelenleg is számtalan különböző munkagépet gyártanak A Volvo Construction Equipment (építőipari gépek) története egészen 1832-ig nyúlik vissza. Jelenleg is számtalan különböző munkagépet gyártanak

A svédeknek már 1971-ben volt kupészerű sportkombija – itt a shooting brake vadászkombi helyett a halárus becenév terjedt el. A 135 lóerős 1800 ES-ből 1973-ig 8077 darabot gyártottak A svédeknek már 1971-ben volt kupészerű sportkombija – itt a shooting brake vadászkombi helyett a halárus becenév terjedt el. A 135 lóerős 1800 ES-ből 1973-ig 8077 darabot gyártottak

A Volvo második sportkocsikalandja, „Az Angyal” tévésorozatból is ismerős P1800-as már sikeresnek bizonyult. A vajszínű egy Olaszországban készült 1958-as prototípus, a kék 1969-ből az akkori cégelnök, Mr. Gunnar Engellau „szolgálati aut A Volvo második sportkocsikalandja, „Az Angyal” tévésorozatból is ismerős P1800-as már sikeresnek bizonyult. A vajszínű egy Olaszországban készült 1958-as prototípus, a kék 1969-ből az akkori cégelnök, Mr. Gunnar Engellau „szolgálati aut

Az AB Volvo két alapítója, Assar Gabrielson és Gustaf Larson ennél az asztalnál ült egymással szemben és innen irányították az autógyárat. A Volvo első személyautójának, az 1927-es ÖV4-esnek még fából készült a váza, és arra csavarozták rá az acél karossz Az AB Volvo két alapítója, Assar Gabrielson és Gustaf Larson ennél az asztalnál ült egymással szemben és innen irányították az autógyárat. A Volvo első személyautójának, az 1927-es ÖV4-esnek még fából készült a váza, és arra csavarozták rá az acél karossz

A PV 650-es sorozat (1929-37) már hathengeres motorokkal készült. Balra 65 lóerős 654 De Luxe kivitel, teljes egészében acélkarosszériával, középen TR 704-es (1935) nyújtott tengelytávú, hétszemélyes taxi, a jobbra látható PV36-osból 500 db készült &#8211 A PV 650-es sorozat (1929-37) már hathengeres motorokkal készült. Balra 65 lóerős 654 De Luxe kivitel, teljes egészében acélkarosszériával, középen TR 704-es (1935) nyújtott tengelytávú, hétszemélyes taxi, a jobbra látható PV36-osból 500 db készült &#8211

Svédországban nem aratott elsöprő sikert az ÖV4-es, a Volvo első személyautója – lévén nyitott. Egy évvel később mutatkozott be a zárt karosszériás PV4-es Svédországban nem aratott elsöprő sikert az ÖV4-es, a Volvo első személyautója – lévén nyitott. Egy évvel később mutatkozott be a zárt karosszériás PV4-es


A kétüléses P1900-as roadster a márka első sportkocsija: 65 db készült. Csőalváz, üvegszálas kasztni és 1,4 literes, 70 lóerős motor jellemezte A kétüléses P1900-as roadster a márka első sportkocsija: 65 db készült. Csőalváz, üvegszálas kasztni és 1,4 literes, 70 lóerős motor jellemezte

A robusztus és megbízható PV a pálya- és a raliversenyzésben is jeleskedett. Talán legemlékezetesebb győzelmét az 1965-ös Szafari Ralin aratták az indiai Singh testvérek A robusztus és megbízható PV a pálya- és a raliversenyzésben is jeleskedett. Talán legemlékezetesebb győzelmét az 1965-ös Szafari Ralin aratták az indiai Singh testvérek

1959. augusztus 13-án, csütörtökön egy fekete Volvo PV544-es volt az első autó, melyet Nils Bohlin találmányával, a hárompontos biztonsági övvel szereltek fel. A svéd márka az első biztonsági gyerekülés fejlesztésében is részt vett, melynek tesztelését ép 1959. augusztus 13-án, csütörtökön egy fekete Volvo PV544-es volt az első autó, melyet Nils Bohlin találmányával, a hárompontos biztonsági övvel szereltek fel. A svéd márka az első biztonsági gyerekülés fejlesztésében is részt vett, melynek tesztelését ép

1986-ban jött a Volvo első fronthajtású modellje, a négyüléses 480-as sportkupé (fekete) egy 120 lóerős, turbómotoros 480 ES. A technikai alapokat az 1988-ban bemutatott 440-esnél (ötajtós ferdehátú és szedán) is felhasználták: a piros a legutolsó példány 1986-ban jött a Volvo első fronthajtású modellje, a négyüléses 480-as sportkupé (fekete) egy 120 lóerős, turbómotoros 480 ES. A technikai alapokat az 1988-ban bemutatott 440-esnél (ötajtós ferdehátú és szedán) is felhasználták: a piros a legutolsó példány

Az 1998-2006 között legyártott 400 000 darab S80-asból ez az első példány. Ezzel már a prémiumszegmens felé kacsintgatnak Az 1998-2006 között legyártott 400 000 darab S80-asból ez az első példány. Ezzel már a prémiumszegmens felé kacsintgatnak


1991-97 között a kocka formájú 850-est szedán és kombi változatban is gyártották, a T-5R csúcsmodell 249 lóerőt tudott 1991-97 között a kocka formájú 850-est szedán és kombi változatban is gyártották, a T-5R csúcsmodell 249 lóerőt tudott

Az eredeti XC90-es méretarányos „replikája” 201 076 Lego építőkockából áll. Korábban a San Diego-i Legoland élményparkban volt kiállítva Az eredeti XC90-es méretarányos „replikája” 201 076 Lego építőkockából áll. Korábban a San Diego-i Legoland élményparkban volt kiállítva

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!