Jean Marais-nak maszkírozva (középen) a Fantomas forgatásán. Fotó: Europacorp, Gaumont, MGM, Paramount

1. Mozgalmas gyerekkor
A motorok iránti rajongását unokatestvérének köszönhette, aki hároméves korában felültette a tankra, és elszáguldott vele nagymamájához. Lenyűgözték a filmek, nagy hatással volt rá a milliméteres pontossággal megkoreografált némafilmes jelenetek mestere, Buster Keaton. Fogadásból gyakran vállalt el merész mutatványokat, amivel megelőlegezte későbbi sikereit.

2. A sokoldalú versenyző
A kezdetben áruszállítással foglalkozó Julienne szabadidejében továbbra is gyakran ült fel kedvenc krosszmotorjára, mellyel 1956-tól versenyekre is benevezett. 1957-ben már francia bajnoki címet szerzett az 500 köbcentis kategóriában, és 1962-ig tartó pályafutása alatt több alkalommal is dobogós helyen végzett. Később motorcsónak- és autóversenyeken is indult.

Kerék nélküli járművekből is ki tudta hozni a maximumot, csapatával 1982-ben megnyerte a Rouen-i 24 órás motorcsónakversenyt. Színészekkel és más hírességekkel együtt a Star Racing Team színeiben autóversenyeken is indult. Az Egy kis kiruccanás német katonájaként egy BMW R75-ös nyergében

3. A sikersztori kezdete
Első filmes felkérését Gil Delamare-tól kapta 1964-ben. A neves kaszkadőr a versenypályán nyújtott teljesítménye nyomán figyelt fel Juliennere, akire Jean Marais dublőreként számított a Fantomas motoros üldözése során. 1965-ben szintén egy Marais főszereplésével forgatott film, a Hajsza a gyémántokért, 1966-ban Louis de Funès és Bourvil Egy kis kiruccanás című kasszasikere, majd A főnök inkognitóban következett ismét Funèsszel. Ebben a filmben nemcsak a vezetői, hanem a műszaki tudását is megcsillogtathatta, tőle származott a vízen úszó Citroën DS konstrukciója. Miután nem sokkal később Delamare halálos balesetet szenvedett az egyik forgatáson, Julienne-t kérték fel utódjának a soron következő produkciókhoz, melyekre mentorának szerződése volt.

A főnök inkognitóban úszó Citroënjét Rémy Julienne ötlete alapján építették meg. Egy jó felvétel kedvéért mindig vállalta a veszélyt. Évtizedeken át szerepelt a neve a stáblistákon. A betörés autós üldözése a műfaj egyik ikonja

4. A nagy áttörés
A 60-as évek végén felkérést kapott egy angol produkció, Az olasz meló autós jeleneteinek koordinálására. Michael Caine szerint Julienne és csapata volt a siker záloga, hiszen bizonyos szempontból ők voltak a főszereplők. Julienne itt forgatta a kedvenc mutatványát – amikor a három Mini Cooper S átugrat egyik tetőről a másikra – ugyanis ezt szinte mindenki kivitelezhetetlennek tartotta, ami arra sarkallta, hogy bebizonyítsa, nincs lehetetlen. Ebben a jelenetben minden tudása benne volt, a pontos számításokba, az alapos előkészítésbe és a gyakorlásba vetett hite. A Fiat épületének tetején játszódó akciók után évtizedeken át tartó együttműködés kezdődött az olasz márkával.

A felvétel előtt precízen megtervezték és a földön gyakorolták be az ugratást a három Mini Cooper S-sel. Az olasz meló legendás ugratása nagy lökést adott a karrierjének

5. Filmek és reklámok
A 70-es és a 80-as években forgatott, általában francia-olasz koprodukciókban szinte kivétel nélkül felbukkannak vadonatúj Fiatok. Ez annak köszönhető, hogy az olaszok nem is a filmes stábot, hanem a kaszkadőrcsapatot „támogatták” az autókkal. Ezzel együtt Julienne-t gyakran kérte fel a Fiat reklámfilmek forgatására. Ezek a néhány másodperces videók annyi munkával jártak, mint a legtöbb mozifilm hasonló akciói, és legalább olyan emlékezetesek maradtak, nem csoda, hogy a Citroën, a Peugeot vagy az Isuzu is kopogtatott nála.

A magányos ügynök kétkerekező kamionja jó reklám volt a Kenworth számára. A Szigorúan bizalmas sárga Kacsáját a Citroën GS motorja hajtotta. Roger Moore instrukciókat kap Rémy Julienne-től a közeli felvételekhez. Utoljára az Aranyszem forgatásán koordinálta a 007-es ügynök autós száguldását

6. Korszakos ikonok
A Rémy Julienne fémjelezte üldözések visszatérő szereplője a Citroën DS, amely karakteres megjelenésével és jellegzetes alakjával számtalan kreatív ötletet adott. Jean-Paul Belmondo neve a Fiatokkal forrt össze, Alain Delon viszont szinte kivétel nélkül Lanciát vezetett. Bárhol forgattak, néhány kivétellel Franciaországban készítették fel a járműveket, így kerültek sárga fényszórós autók Olaszországba, Spanyolországba vagy Görögországba. A kartervédő és a megerősített futómű mellett erősebb motorok és más átépítések is szükségesek voltak.

A nagy zsákmány átalakított Citroënje félbevágva is képes volt haladni, ehhez egy extra tankra volt szükség. A Már ez is probléma? szintén egy kettészakadó, mégis vezethető Peugeot-t vonultatott fel. A Kellemes húsvéti ünnepeket! Fiatja minden gyötrést kibírt

7. Életre szóló barátságok
Ez a munkakör feltétlen bizalmat igényel a stábtagok részéről, nem véletlen, hogy akkoriban olyan sokan szerettek Julienne-nel dolgozni. A legnagyobb francia rendezőkkel és színészekkel találkozott, Georges Lautnerrel és a legveszélyesebb jeleneteket is dublőr nélkül eljátszó Belmondóval elválaszthatatlan barátok lettek. Személye mindenkiben oldotta a feszültséget, hibátlan kalkulációi miatt Claude Lelouch egyenesen a kaszkadőrök Einsteinjének nevezte.

Jean-Paul Belmondo dublőr nélkül forgatott, mindig vakon bízhatott barátjában, Rémy Julienne-ben

8. Az igazi James Bond
A nemzetközi kasszasikernek számító James Bond-filmek készítői hat epizódban is építettek rá. Az egzotikus helyszínek helyett általában Európában forgatott, a sportautókat többször is hétköznapi típusokra cserélte, és hozta nem hétköznapi helyzetekbe. Ez addigra védjegyévé vált, de ami a koncepciót illeti, minden esetben a rendezők elképzeléséhez, a film stílusához alkalmazkodott. A mintegy 400 játékfilm és 1000 további produkció közös pontja az autókért, motorokért rajongók számára is hihető és élvezhető, bevállalós megvalósítás.

Nem csak filmek, kaszkadőr show-k is fűződnek a csapat nevéhez. A Halálvágta párizsi ámokfutása közben egy sorompó éppen levágja a Renault preparált tetejét. A Halálos rémületben Aston Martinja Ladákkal, az Aranyszemé Ferrarival párbajozott

9. Bíróság előtt
Saját bevallása szerint Julienne-nek az volt a dolga, hogy felmérje és minimálisra csökkentse a kockázatot. A Taxi 2 1999-es forgatásán azonban tragédia történt, a Peugeot 406-os nem az eredeti elképzelés szerint landolt, halálos sérüléseket okozva egy kameramannak. A bíróság hosszasan tárgyalta az ügyet, a stúdióval egymásra mutogattak, ugyanis nem az eredeti terv szerint hajtották végre a mutatványt. Julienne-t 18 hónap felfüggesztett börtönre és 13 000 euró megfizetésére kötelezték, az ítéletet a fellebbviteli bíróság megsemmisítette.

A Taxi 2 forgatásán történt tragédia bizonyítja, hogy az óvintézkedéseket nem szabad félvállról venni

10. Gazdag életmű
A koronavírus-fertőzéssel kórházban fekvő legenda 2021. január 21-én, 90 évesen hunyt el. Jelentős életművet és két új kaszkadőrnemzedéket hagyott hátra, hiszen két fia, Michel és Dominique, sőt, unokája, David is a nyomdokába lépett, jelenleg is a szakmát erősítik.

Olyan nagy tisztelet övezte a rendezők körében, hogy többen kisebb szerepet is adtak neki filmjeikben